Нове число  Дебет-Кредит
 
Український бухгалтерський тижневик
#50 '2000: Практична бухгалтерія - Гаряча лінія << >>

Про що запитують "гарячу лінію"

3. Свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ

Що робити у разі втрати свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ?

При втраті свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість перш за все ви повинні письмово повідомити про це податкову інспекцію і належним чином зареєструвати свою заяву. Відтак вам необхідно отримати нове свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість, для чого у податкову інспекцію за своїм місцезнаходженням подаєте реєстраційну заяву на отримання свідоцтва та оригінал платіжного документа про сплату встановленої суми за отримання свідоцтва.

У десятиденний строк органи податкової служби повинні видати вам свідоцтво з новим реєстраційним номером із зазначенням у лівій верхній його частині: "Видано замість втраченого свідоцтва за №ѕ(вказується номер втраченого свідоцтва). При цьому індивідуальний податковий номер не змінюється (Лист ДПА України "Про затвердження Положення про Реєстр платників податку на додану вартість" від 01.03.2000 р. №79 зі змінами та доповненнями).

У цій ситуації постають запитання: чи може підприємство, яке втратило свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ, при продажу товару виписувати податкову накладну і як вчинити, якщо покупець вимагає пред'явлення оригіналу свідоцтва? Відповідаємо: підприємство, втративши свідоцтво на реєстрацію платника ПДВ, згідно з правовими нормами залишається платником ПДВ, тому всі права як платника ПДВ зберігаються (аналогічно тому, коли у громадянина України, який загубив паспорт, зберігаються всі права як громадянина України). Свідоцтво платника ПДВ лише підтверджує те, що це підприємство є таким платником.

Крім того, при втраті свідоцтва індивідуальний податковий номер платника податку при видачі нового свідоцтва зберігається, і в податковій накладній зазначається саме цей номер. У графі, де проставляється номер свідоцтва, записується "старий" номер свідоцтва платника ПДВ, оскільки нового свідоцтва підприємство ще не отримало. Тому, якщо згідно з договором купівлі-продажу покупець вимагає пред'явлення оригіналу свідоцтва платника ПДВ, підприємство-постачальник, яке при втраті свідоцтва не втрачає права на виписування податкових накладних (оскільки таке підприємство залишається платником ПДВ), може пред'явити такому покупцю заяву до податкової адміністрації на видачу нового свідоцтва платника ПДВ, зареєстровану в податковому органі.

<< >>
Головна - Архiви - Пошук - Форуми - Календарi - Бланки
Консультацiї - Автоматизацiя - Школа бухгалтера - Книги - Веб-каталог
© 2000
"Дебет-Кредит"
Редакція: debet-kredit@gc.kiev.ua