Дебет-Кредит
Український бухгалтерський тижневик
#17 '2000: Практична бухгалтерія - Консультації

2. Внески до Пенсійного фонду сплачуються одночасно з одержанням коштів в установах банків на оплату праці

Підприємство нарахувало заробітну плату і нарахування на неї, але заробітна плата не була виплачена протягом 2-х місяців. Чи потрібно сплачувати внески до Пенсійного фонду?

Статтею 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.97 р. №400/97-ВР визначено перелік платників збору на державне пенсійне страхування. До платників збору належать, зокрема, суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади.

Відповідно до статті 2 Закону, для перелічених вище платників збору, які використовують найманих працівників, але не здійснюють витрат на оплату їх праці, об'єктом оподаткування є сума коштів, що визначається розрахунково як добуток визначеного законом мінімального розміру заробітної плати на кількість працівників такого платника збору, на яких здійснюється нарахування заробітної плати. Тобто у разі коли підприємство не нараховує і не виплачує заробітної плати, для нього встановлено окремий порядок нарахування і сплати збору до Пенсійного фонду.

У наведеному вами випадку підприємство нараховує заробітну плату, а тому сплачувати внески до Пенсійного фонду слід відповідно до порядку, встановленого статтею 5 Закону: одночасно з одержанням коштів в установах банків на оплату праці.

Людмила ТИМОФЄЄВА, АФ "Контракти-Аудит"
© 2000
"Дебет-Кредит"
Редакція: debet-kredit@gc.kiev.ua