Нове число  Дебет-Кредит
Український бухгалтерський тижневик
#24 '2000: Практична бухгалтерія - Націнки і знижки

Особливе призначення рахунка 704 "Вирахування з доходу"

Римма ГРАЧОВА, консультант з фінансових питань

  1. Торгові знижки на рахунку 704 враховуються тільки у разі продажу в кредит

  2. Наші торгові знижки - не більш ніж цінові поступки.
    А це не одне і те ж

  3. За браком рахунка "Торговельна націнка" відображати цінові уступки немає сенсу

  4. При використанні рахунка "Торговельна націнка" відображати цінові уступки слід обов'язково!

  5. У роздробі без рахунка "Торгова націнка" обійтися важко

  6. Там, де оцінка вибуття запасів здійснюється за собівартістю, - застосовувати рахунок "Торговельна націнка" немає сенсу

  7. Не називайте звичайне виправлення помилки списанням у реалізацію

  8. Отримання валового прибутку - ще не привід для нарахування податку на прибуток

  9. Вирахування з доходу зменшують результат звітного періоду, тому додатково зменшувати ще і результат минулого періоду не треба

  10. Керуватися слід не тільки Інструкцією, а й логікою

  11. Якщо це бухоблік - то краще б його зовсім не було

  12. Ще раз про податки та сторновані записи

  13. Облік зі звітністю повинні співати в унісон

  14. Рахунок 902 заважає бухгалтеру, а не допомагає

  15. Щоб цифри "заговорили"...

  16. Не все так погано...

  17. Повернення товару - це реалізація, що не відбувається, а не придбання

  18. Авторське резюме

Облік повернення товарів і наданих покупцям знижок відповідно до нових правил потрібно вести на "імпортному" рахунку "Вирахування з доходу". Безумовно, рахунок зручний. Залишилося тільки розібратися у його призначенні. Є підстави вважати, що декому з нас тільки здається, буцімто вони знають, що з цим рахунком робити.

Цікаво було б дізнатися: фахівці, що дають у друкованих ЗМІ консультації з питань застосування нового Плану рахунків, самі так само ведуть бухгалтерський облік, як показують у своїх схемах, чи тільки іншим радять? Такі нагромадження бухгалтерських проводок лише додають бухгалтерам сумнівів у доцільності переведення старого доброго бухгалтерського обліку на новий План рахунків, відбиваючи у них згодом усяке бажання це робити. Укладачі різних схем бухгалтерських проводок, здається, змагаються у тому, хто більше рахунків зуміє "зачепити" з нового Плану.

Тим часом уміння розв'язувати бухгалтерські задачі не повинно зводитися до пошуку якого б то не було рішення. Це уміння полягає, знову-таки, в умінні серед безлічі різних способів розв'язування знаходити оптимальні.

Мені давно хотілося показати свої схеми проводок щодо обліку повернених покупцями товарів, а також щодо обліку наданих покупцям знижок. Але мої способи відображення цих операцій так само відрізняються від способів, запропонованих іншими авторами, як усі ці способи - один від одного. Здавалося б, де гарантія, що мої схеми - це якраз те, що потрібно? Нічого іншого не залишається, як розібрати приклади, опубліковані у найавторитетніших бухгалтерських виданнях 1, і на цьому побудувати свої докази, чому ТАК РОБИТИ НЕ МОЖНА, і лише після цього скласти свої схеми з доказами, чому ТАК РОБИТИ ТРЕБА.


Примітки:

1Прямих посилань на видання й авторів зі зрозумілих причин робити не буду. Хто читав - упізнає, хто не читав - нехай про це не жалкує.

© 2000
"Дебет-Кредит"
Редакція: debet-kredit@gc.kiev.ua