Нове число  Дебет-Кредит
 
Український бухгалтерський тижневик
#12 '2001: Практична бухгалтерія - Форум "ДК": << >>

Форум "ДК":

Матеріал цікавий. Але не зрозумів, як бути з фондом основних засобів?

Ткаченко Роман Анатолійович, e-maіl: [email protected]іev.ua

Коментар у "ДК" №34 за 2000 рік.

Стаття: Як визначити реальний фінансово-майновий стан свого підприємства

Автор: Римма ГРАЧОВА

Оцінка: Добрий

Матеріал досить цікавий. Але в мене виникло запитання: чи потрібно для розрахунку фінансової стійкості та фінансового лівериджу брати до уваги так званий фонд основних засобів, який колись був створений "старими" підприємствами та дорівнював залишковій вартості основних засобів і перенесений у новому балансі до складу власного капіталу?

На мою думку, при розрахунку фінансової стабільності, фінансової незалежності, фінансового лівериджу тощо в чисельнику формули треба враховувати все, що не є зобов'язаннями підприємства.

Можливо, є інші думки, але особисто я не знаходжу аргументів на користь твердження про вилучення зазначеної Вами статті з формули. Якщо маєте щодо цього відповідні міркування, поділіться, я візьму їх до уваги, і, можливо, ми продовжимо цей діалог.

Дякую за оцінку моєї роботи.

Римма ГРАЧОВА

Підкажіть, у яких випадках сплачується податок на рекламу, розміщену на сайті

Шановні експерти!

Прошу допомогти з'ясувати таке питання.

Наше підприємство є провайдером Інтернету.

1. Наші абоненти мають власні сайти, які ми підтримуємо в мережі Інтернет. Іноді ми надаємо послуги з дизайну.

2. Ми маємо власний туристичний сайт, де розміщуємо інформацію про різні турагентства, з якими укладаємо договори на цю послугу.

У яких випадках ми повинні вважати цю послугу рекламою і нараховувати податок на рекламу (за якою ставкою)?

З повагою, гол. бух. Наталія Анатоліївна.

Наталіє Анатоліївно, дякуємо за цікаве запитання!

Щоб на нього відповісти, передусім звернімося до визначення поняття "реклама".

Реклама - це спеціальна інформація про осіб або продукцію, яка поширюється в будь-якій формі або будь-яким способом з метою прямого або опосередкованого отримання прибутку (ст. 1 Закону України від 03.07.96 р. №270/96-ВР "Про рекламу"). Відповідно до ст. 9 Закону, рекламою вважається будь-який матеріал, який звертає увагу споживача на конкретний вид продукції або на її виробника для формування інтересу і сприяння її реалізації, а також містить початкові дані або реквізити особи, що рекламує свою продукцію (послуги тощо).

Надання послуг з дизайну не належить до рекламних послуг, оскільки дизайн - це лише проектування й оформлення "зовнішнього вигляду" сайту. Займаючись художнім оформленням, Ваше підприємство не надає ніякої інформації про підприємства-абоненти.

А ось що стосується розміщення даних на сайті про туристичні агентства, то такий вид послуг буде рекламою, оскільки туристичні агентства на Вашому сайті розміщують інформацію про себе з метою залучення клієнтів, і, як наслідок, - отримання більшого прибутку. Надання послуг такого виду є одним зі способів реклами. Тому за розміщення інформації про туристичні агентства необхідно сплачувати податок на рекламу.

Платниками податку на рекламу є підприємства, що рекламують свою продукцію (роботи, послуги тощо), в цьому випадку - туристичні агентства. Однак сплачують податок рекламодавці. Тобто рекламодавець під час складання акта виконаних робіт у вартості послуг на рекламу окремим рядком повинен відображати податок на рекламу. Об'єктом обкладання податком на рекламу є вартість рекламних послуг.

Граничні ставки цього податку такі: не більше 0,1% від вартості рекламних послуг за розміщення разової реклами і не більше 0,5% - за розміщення реклами на тривалий час (ст. 11 Декрету КМУ від 20.05.93 р. №56-93 "Про місцеві податки і збори"). Встановлюють ставки податку на рекламу місцеві органи влади.

Вікторія БАШИНСЬКА

Докладніше про оподаткування реклами - на наступній сторінці. Зверніть увагу: у рубриці "Офіційна сторінка" викладена думка податківців, яка - за відсутності бажання оспорювати її - є найбільш надійним варіантом дій для бухгалтера.

Листи читачів на форумі "ДК", який є лідером за кількістю відвідувань, див. за адресою www.dk.gc.com.ua
<< >>
© 2001
"Дебет-Кредит"
Редакція: debet-kredit@gc.kiev.ua