Нове число  Дебет-Кредит
 
Український бухгалтерський тижневик
#40'2001: Практична бухгалтерія - Іди й послухай << >>

Іди й послухай

За якими ознаками можна безпомилково обрати семінар, який потрібен саме вам

Галина ФІЛЬ


Відповіді на запитання, що виникають під час роботи, бухгалтери традиційно шукають у податкових інспекторів, за якими закріплені підприємства. Вважається, що так воно надійніше. Але не кожен інспектор і не завжди матиме змогу вам допомогти.

Тому такою популярністю користуються семінари, кількість яких традиційно збільшується перед здаванням звітності. Як обрати серед них саме той, віддача від якого буде найефективнішою, як потрапити в коло колег, яких хвилюють схожі на ваші проблеми, - про це читайте в нашому огляді пропозицій семінарів для бухгалтерів.


Бухгалтер зазвичай має кілька джерел одержання інформації, і серед них: спеціалізовані видання, семінари і тренінги, Інтернет.

Перевага семінарів і тренінгів у тому, що тут вам нададуть спеціально актуалізовану інформацію для певного проміжку часу (наприклад перед здаванням квартальної звітності). Вам не доводиться шукати інформацію самостійно (що потребує багато часу), ваше завдання - сприйняти, правильно проаналізувати та засвоїти одержане. Крім того, бухгалтер має унікальну можливість зав'язати діалог з тим, від кого він одержує інформацію.

Незалежно від того, хто прово водить семінар чи тренінг програму: податкова інспекція, спеціалізовані видання, громадські організації чи аудиторські фірми, варто пам'ятати, що будь-який захід, покликаний надати допомогу бухгалтерові чи підприємцю, має чотири основні складові: актуальну тему, добрих лекторів, методичні матеріали і аудиторію (до якої належите й ви). Ці складові взаємопов'язані, і якщо організатори припустяться помилки під час підготовки хоча б однієї з них, це вплине на всю роботу семінару, особливо на його результат.

Тема

Наприклад, організатори можуть винести на обговорення не одну, а кілька тем. Результативність відвідання такого заходу може бути досить низькою. Тому варто звернути увагу на ті семінари, на яких планується розглянути лише одне питання (максимум - два). Якщо організатори планують для обговорення більше двох тем, поцікавтеся, як довго триватиме семінар: якщо лише кілька годин, то навряд чи їм вдасться повністю розкрити заявлені питання. Такі семінари повинні тривати принаймні два-три дні: лише за таких умов лектори зможуть розглянути всі питання та поспілкуватися з аудиторією. Результативність семінару, неоднорідного за тематикою, низька з кількох причин. Насамперед лектори можуть не розглянути всіх питань (у тому числі і того, яке найбільше вас зацікавило) через брак часу.

Намагання лектора охопити якнайбільше тем криє в собі ще одну небезпеку - воно розпорошує увагу аудиторії, робить її некерованою (а деяких осіб - ще й роздратованими). Як наслідок, багато хто з учасників пропустить ту інформацію, задля якої вони обрали саме цей семінар.

Тому рекомендуємо обирати семінари, присвячені одній темі, яка б грунтовно розглядалася лекторами з різних позицій.

Варто також дізнатися повну програму семінару. Це допоможе з'ясувати, на скільки питань ви не потребуєте відповіді, бо знаєте її. Найімовірніше, вас не цікавитимуть розмірковування лекторів про речі, які ви знали ще студентом.

Йдучи на семінар, бухгалтер насамперед прагне одержати відповідь на конкретне запитання, яке виникло в практичній роботі, і, отримавши відповідь на нього, дехто неуважно поставиться до іншої важливої інформації з цього ж питання. Тож згодом, після відвідування семінару, у вас може виникнути ще не одне запитання, яке потребуватиме відповіді. Тому поставтеся уважно до всього, про що йтиметься, навіть якщо воно видаватиметься на перший погляд другорядним.

Лектори

Не зайвим буде поцікавитися, хто спілкуватиметься з вами. Хоча б для того, щоб бути впевненим, що виступатиме фахівець, авторитет (професійність) якого не підлягає сумніву. Якщо семінари цього лектора ви відвідуєте не вперше, то зробите висновок, чи може він всебічно розкрити тему.

Доволі повчальними можуть стати семінари, які проводять фахівці аудиторських фірм чи громадських організацій спільно з податковими інспекторами. Спільні семінари можуть бути для бухгалтерів добрим прикладом того, як потрібно спілкуватися з контролюючими органами. Спостерігаючи за лекторами, можна навчитися відстоювати свою думку перед податковим інспектором, врешті-решт, навчитися не боятися його.

Аудиторія

Здавалося б, яке значення має аудиторія, якщо тема і лектори - цікаві? Однак не забуваймо, що семінари відвідують люди різної обізнаності. Крім того, аудиторія може бути неоднорідною і за рівнем загальної фахової підготовки, тобто семінар об'єднує бухгалтерів, які працюють за фахом 10-20 років, бухгалтерів з невеликим досвідом роботи і таких, які лише опановують "ремесло".

Йдеться про те, що всі вони потребують інформації з одної й тої ж теми, але різної складності та способу викладу матеріалу. Дехто з присутніх потребуватиме базових знань, що іншим може здатися малоцікавим чи взагалі викликати незадоволення.

Тому не зайво поцікавитися в організаторів семінару, на яку аудиторію вони розраховують. Допомогти визначитися з аудиторією організаторам можуть анкети, якщо вони були розповсюджені серед потенційних учасників задовго до самого семінару.

Ще один важливий момент - це кількість учасників семінару чи тренінгу. Добре, коли у громадському обговоренні нового закону чи його проекту (приміром Податкового кодексу) візьме участь понад 50 осіб. Але на семінарі, особливо тренінгу, максимальна кількість присутніх - 30 осіб. Лише так організатори зможуть забезпечити нормальний перебіг заходу, а лектори - приділити увагу усім учасникам.

Отож, обравши семінар, варто з'ясувати у його організаторів, на яку кількість учасників і який рівень підготовки він розрахований.

Методичний матеріал

Методичний матеріал - доволі звичне явище для семінару. Майже кожен організатор семінару намагається забезпечити учасників нормативними матеріалами, комплектом бланків звітності, договором, актом виконаних робіт, податковою накладною. Але найважливіше своєрідне резюме виступу лектора, в якому повинно відображатися найголовніше з розглянутого на семінарі (бо ж ніхто з його учасників не зможе ні запам'ятати, ні законспектувати усього) - інструкція до дії, яка буде актуальною не лише під час семінару, а й у подальшій роботі бухгалтера, коли він залишиться з проблемою наодинці.


Чи відвідуєте ви семінари?

Поки що задоволена результатами відвідування семінарів

Відвідую всі семінари, що відбуваються у Чернівцях. Проводять їх лише податкова інспекція та газета "Бизнес". Підприємство працює на спрощеній системі оподаткування, відповідно, у мене не виникає значних труднощів у роботі, тому й влаштовує невелика кількість семінарів. Але впевнена, що бухгалтерів, які працюють на загальній системі, такий невеликий вибір не влаштовує.

До речі, ще не траплялося такого, щоб я була незадоволена відвідинами семінару: завжди одержую відповіді на запитання, які мене хвилюють.

Хочу зауважити, що є різниця між семінарами податкової інспекції і семінарами "Бизнеса". Лектори "Бизнеса" проводять семінари професійніше. Але їх семінари присвячені розгляду загальних питань, а податківці відповідають на конкретні запитання, допомагають розв'язати певні проблеми присутніх на семінарі платників податків.

Валентина ДОВБУШ,
головний бухгалтер ТзОВ "Ренесанс", м. Чернівці

Не відвідую семінарів, бо впевнений, що не почую нічого нового

Не відвідую семінарів: вважаю себе достатньо кваліфікованим фахівцем і розбираюся в нашому законодавстві набагато ліпше від багатьох податкових інспекторів.

Постійно переглядаю інформацію, яку поширюють організатори семінарів, й хочу сказати, що ще ні разу не зацікавився жодною із запропонованих тем (бо знаю відповіді на всі запитання, які мають бути порушені на семінарі).

До речі, мене дуже цікавить проблема автоматизації бухобліку. Але наперед знаю, що жоден із семінарів, які в нас проводяться, не дасть мені тієї інформації, яку мені хотілося б одержати. Можливо, люди, які лише розпочинають свою діяльність, не так прискіпливо й вимогливо ставляться до семінарів: їм корисна вся інформація (а я професор, доктор економічних наук, який уже десять років займається підприємництвом).

Колись наша фірма також проводила семінари - це була дуже вигідна справа, адже до Києва на семінари з'їжджалися бухгалтери з усієї України. А тепер не кожен може дозволити собі приїхати на семінар до недешевої столиці.

Для тих, хто потребує консультацій, порад, радив би відвідувати семінари, на яких певну проблему вивчають всебічно, розповідають про кілька можливих шляхів її вирішення.

Віктор КУЛЯ, головний бухгалтер ТзОВ "Простір", м. Київ

Імпонують семінари бухгалтерських видань

Намагаюся хоч раз на квартал відвідати семінар. Законодавство часто змінюється, щоразу з'являється безліч нормативних документів, особливо листів податкової інспекції. І бажання бути в курсі усіх змін, уникати помилок спонукає відвідувати всі заходи, покликані допомогти бухгалтерові.

Переважно відвідую безплатні семінари, що проводять спеціалізовані видання, та семінари податкової інспекції. Платні семінари відвідую нечасто: по-перше, потрібно обгрунтувати керівництву необхідність витратити гроші саме на цей семінар, по-друге, не завжди влаштовує ціна, якщо фірма невідома, то не знаєш рівня професійності її фахівців, тобто інколи не маєш довіри до того, з чим стикаєшся вперше.

До речі, є різниця між тими семінарами, які проводять аудиторські фірми і спеціалізовані видання, та семінарами податківців. Податкові інспектори, відповідаючи на запитання, переважно опираються на власні листи, і результат їх розмірковувань - роби так (а не інакше), тобто їхні поради звучать як безальтернативні. А фахівці спеціалізованих видань дають можливість прослідкувати проблему в комплексі, усі її складові. Вони підходять до розв'язання питання з наукового боку, вчать вирішувати проблеми, послуговуючись не лише нормою закону, але й логікою, з'ясовуючи, які можливі наслідки того чи іншого кроку. І це мені імпонує.

Нелла САМАРСЬКА,
заступник директора ТзОВ "Плеяда", м. Запоріжжя


Було б добре, якби в нашому місті відбувалися не тільки семінари податкової

Відвідую семінари, бо хочу почути щось нове, крім того, що читаю в "Дебеті-Кредиті". Звичайно ж, не ходжу на всі семінари, які відбуваються в місті. Все залежить від того, наскільки тема цікава і актуальна.

У Кам'янці-Подільському семінари проводить переважно податкова інспекція та філія "Вісника Податкової служби України". Дуже рідко відбуваються семінари за участю аудиторських фірм чи бухгалтерських видань. Пригадую, що виїзні семінари в нас були лише в період введення в дію нових стандартів бухгалтерського обліку. А так у місті не буває семінарів, присвячених розгляду поточних питань, які проводили б не податківці, а аудитори. Податківці не завжди є добрими лекторами, вони не готові до виступу перед аудиторією, тому було б дуже добре, якби семінари проводили і податківці, і аудиторські фірми, і бухгалтерські видання: з'явилася б можливість вибирати.

Володимир РОМАНЮК,
головний бухгалтер фірми "Ален", м. Кам'янець-Подільський, Хмельницька область

Не надто покладаюся на консультації податківців

У Кіровограді щомісяця відбуваються податкові семінари. На жаль, у нас нечасто проходять семінари за участю аудиторських фірм чи фахівців бухгалтерських видань.

Відвідую і платні, і безплатні семінари. Це не так уже й суттєво, коли на носі квартальна звітність. Крім того, якщо організатори семінару пропонують цікаву тему, то також не зважаю на те, платний семінар чи ні.

Протягом цього року мала змогу відвідувати лише семінари податкової інспекції. Усю необхідну інформацію черпаю з бухгалтерських видань, зокрема і з "Дебету-Кредиту", а на семінари податківців ходжу, щоб дізнатися їх бачення тієї чи іншої ситуації, їхні можливі вимоги до місцевих платників податків. Покладатися лише на консультації податкової інспекції не можу: сумніваюся в їхній об'єктивності та неупередженості.

Катерина КІМ,
головний бухгалтер ПП "Будкомплекс", м. Кіровоград

<< >>
© 2001
"Дебет-Кредит"
Редакція: debet-kredit@gc.kiev.ua