Нове число  Дебет-Кредит
 
Український бухгалтерський тижневик
#42'2001: Практична бухгалтерія - Форум << >>

Форум

Чи повинні підприємства - платники єдиного податку нараховувати внески до соцфондів

Запитання:

Які податки на зарплату та із зарплати платить та утримує підприємство з єдиним податком (6%) - юридична особа?

Пенсійний фонд: утримуємо із зарплати 1%, якщо нараховано менше 150 грн, і 2% - якщо більше 150 грн. Нарахування на зарплату не платимо - 32%.

Фонд соцстраху: з 22.02.2001 р. утримуємо із зарплати 0,25%, якщо нараховано менше 150 грн, і 0,5% - якщо більше 150 грн. Нарахування на зарплату платимо з 22.02.2001 р. - 2,5%.

Фонд зайнятості: утримуємо із зарплати 0,5%, нарахування на зарплату платимо - 2% нарахування. Отож, з 01.07.2001 р. треба нараховувати і платити 2,5%?

Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві сам дає коефіцієнт.

Відповідь "ДК": Віталій Дзьобан

Нарахування, крім нещасних випадків, не платимо.

Запитання:

А як же нам бути? Заспокойте!!! І скільки та куди нам нараховувати на зарплату й утримувати із зарплати? Чи треба перераховувати прибутковий податок з 01.01.2001 р. через зміну порядку утримання страхового внеску на випадок безробіття? У нас нараховують півставки 130 грн і чверть ставки - 50 грн.

№39/2001: "Документи для роботи":

Лист Мінпраці України від 27.08.2001 р. №03-2/1865-020-6 (витяг) "Про нарахування на фонд оплати праці страхових внесків до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування для платників єдиного податку"

Коментар "ДК": Суттєво: Міністерство праці і соціальної політики, а також Мін'юст вважають, що платники єдиного податку, як фізичні, так і юридичні особи, повинні нараховувати страхові внески до всіх трьох соціальних фондів.

Дякую!!!

Відповідь "ДК": Віталій Дзьобан

Заспокоїти я вас не можу. Аргументація щодо несплати "єдиноподатниками" нарахувань на зарплату неодноразово наводилась на сторінках "ДК" та на цьому форумі.

З листом - два варіанти: або в рамку і на стіну, або в смітник і йти до суду. Останній, гадаю, найкраще заспокоїть.

Як "єдиноподатнику" відобразити переведення грошей з основного рахунка на додатковий

Запитання:

Підкажіть, будь ласка, як відображати у книзі обліку доходів підприємства-"єдиноподатника" переведення грошей з основного рахунка на додатковий? Чи має підсумок за доходами дорівнювати обороту за дебетом рахунка 311, а підсумок за витратами - кредиту цього рахунка? Дякую!

Відповідь: Ірина

Доходи у вас виникають за фактом зарахування коштів на розрахункові рахунки або до каси, і немає значення, які це рахунки - додаткові чи основний. А перекидання грошей не є вашим доходом, адже підсумки від цього не зміняться. Витрати - з точністю до навпаки: списання коштів з розрахункових рахунків або виплати з каси підприємства. У вас "касовий" метод відображення доходів і витрат.

Як бути, якщо виникають проблеми зі здаванням звітності

Запитання:

Підкажіть, що робити?

Наша фірма більше року не займається жодною діяльністю. У податкову здавали звіти з прочерками. Звіт за 9 місяців податкова не приймає без листа, в якому фірма зобов'язана зазначити, з якого моменту вона почне роботу або взагалі ліквідується. До 2000 року фірма працювала нормально.

Чи має податкова право вказувати, коли фірмі працювати, а коли - не працювати?

І чому, якщо фірма - платник ПДВ, то треба повертати в податкову посвідчення платника ПДВ, якщо фірма не працює більше року?

Заздалегідь велике спасибі.

Відповідь: Stas

Якщо фірма більше року не провадить господарської діяльності, це погано, але з точки зору економіки, зайнятості, податків тощо. Однак загалом це проблема засновників - починати роботу чи взагалі ліквідувати підприємство. І ніхто не має права втручатися в господарську діяльність (звичайно, якщо вона не протизаконна, - тоді її зупиняють або кладуть їй край у встановленому законами порядку).

Якщо підприємство не закрите, не знялося з обліку, здавати треба обов'язково всі звіти - це передбачено законами, і не приймати ці звіти ДПА (ваш інспектор) не має права. Можуть "попросити" саме до звіту пояснювальну записку, але не "вимагати". Ні пояснювальні, ні листи до звітів не передбачені. Відкрийте будь-який закон України - у жодному не знайдете обов'язків підприємства щодо цього. Більше того, нічого не треба додатково до звітів "давати".

До кожного звіту, з власної ініціативи, я пишу докладну пояснювальну записку, в якій аналізую майже кожен рядок Декларації, показую динаміку з початку року порівняно з попередніми періодами, співвідношення ВД і ВВ, майже повністю розписую статті витрат тощо. Телефонують: "У деклараціях по прибутку і по ПДВ розбіжності в розрахункових показниках!!! Викликаємо на комісію". Прийшов і "пішло"... "Любі мої, відкрийте будь-яку пояснювальну записку, прочитайте і подивіться, там є таблички, аналітичний матеріал, в якому чітко показано алгоритм розрахунку, який повністю відповідає законам України". Це говорить про те, що їм "наш аналіз", на який ми витрачаємо сила-силенну часу, не потрібен, ніхто його не читає. Тільки для галочки. А нерви і час витрачаємо ми.

У моїй практиці (ми ж "багатоверстатники"!) також є фірма, яка зареєстрована, але не працює з дня реєстрації. Звіти здаю всі до єдиного - сколюю, додаю титульний аркуш і - в канцелярію або кидаю в ДПІ в скриньку. Потім лише телефоную інспектору і довідуюся про отримання.

Здавайте всю звітність і, якщо зажадають ще чого-небудь, приймайте вимоги тільки у письмовому вигляді.

Посвідчення платника ПДВ повертається у випадку зняття з обліку підприємства як платника цього податку. Якщо підприємство не працює і не знімається з обліку, перейдіть на 10-процентний єдиний податок, - мені здається, звітів поменшає.

Успіхів.

Станіслав.

Відповідь: Оля

Надішліть звіти поштою з повідомленням (!).

Яка шкала використовується для нарахування прибуткового податку

Запитання:

Працюючи з нормативними документами про прибутковий податок, я зіткнулася з дуже цікавим фактом. Прибутковий податок нараховується згідно з вимогами Інструкції за прогресивною шкалою чи відповідно до Указу Президента України від 13.09.94 р. №519/94 в редакції Указу Президента України від 21.11.95 р. №1082/95, відштовхуючись від встановленого мінімуму - 17,00 грн. Це якщо діє шкала ставок, передбачена Декретом про прибутковий податок з громадян, у мінімальних місячних заробітних платах (118,00 грн). Чому саме так? Але ж норми Декрету не можуть замінятися Указом, тому що Декрет має силу закону, а Указ - це нормативно-правовий акт.

Тому хочу запитати: яку ж шкалу використовувати для нарахування прибуткового податку?

Людмила Миколаївна

Відповідь: Sand

Це питання неодноразово обговорювалось юристами на різних форумах. Проблема у підході до нього держави. Особисто мені не відомо про жодний судовий розгляд з цього приводу. Можливо, якби був прецедент, щось і зрушилося б з місця. А юристи до єдиної точку зору так і не можуть дійти. На мій (наголошую - на мій) погляд, має застосовуватися Декрет. До речі, бухгалтери чомусь теж підтримують інструкцію.

З повагою.

Відповідь: Stas

Так, є така колізія, про це, як пригадується, говорили на цьому форумі і в бухгалтерських виданнях - пошукайте матеріал (якщо він вас цікавить).

Податкова рекомендує застосовувати Указ Президента України від 13.09.94 р. №519/94 у редакції Указу Президента України від 21.11.95 р. №1082/95, керуючись встановленим неоподатковуваним прибутковим податком мінімумом, а саме - 17,00 грн. Це той випадок, коли керуємося Указом.

Формально - ви помітили правильно.

Успіхів.

Станіслав.

Відповідь: Sand

Стасе, ви мені пробачте, але в правовому розумінні тут немає жодної колізії, а є елементарне порушення законотворчого процесу.

Людмило Миколаївно - для вас: є судове рішення на користь громадянина.

Читайте у "Бухгалтерії" №39/2001 від 27.09. 2001 р.

Відповідь: Stas

Sand. Вас відразу видно. Мені подобаються ваші запитання, відповіді, спілкування і тут, і на інших форумах. Як цікаве запитання - автор: Санд, - читаю обов'язково. Заглядайте частіше саме сюди, тобто на форум "ДК".

Відповідь: Sand

Мені зрозумілий ваш сарказм.

Спасибі "Лізі" за науку і за правильні і своєчасні посилання, які я переношу сюди.

На жаль, вам особисто відповідь не може бути надіслана - не вказано мейл.

Прошу модератора цього форуму мені вибачити і забрати цей месседж, якщо він вважатиме за потрібне.

Відповідь: Stas

Шановний Sand.

У моїх словах не побачив жодного сарказму. Я був абсолютно щирий. Тож, коли прочитав Ваше повідомлення, мені стало ніяково. Якщо мої слова видалися Вам чимось образливим або у чомусь Ви побачили сарказм або "підтекст", - прошу вибачення.

Станіслав.

P. S. І форум цей, у "ДК", і форум у "Лізі" цього не стосуються.

Форуми, я так розумію, створені саме для запитань, відповідей і спілкування. Мотаю на вус те, що вичитую в інших. І навпаки - висловлюю свою точку зору, ділюся думками з бухгалтерського обліку, "господарського життя" тощо, тим, що знаю, з чим стикався, про що читав або чув... Інформація (знання) завжди корисна(і). За фахом я бухгалтер. Але в процесі роботи доводиться розбиратися не тільки з рахунками і проведеннями. Тому, коли в цьому форумі є повідомлення людей інших професій на теми, що нас хвилюють, я це тільки вітаю. Якщо людина витратила час на те, щоб щось порадити у певних ситуаціях або поділитися інформацією, я завжди говорю слова вдячності.

<< >>
© 2001
"Дебет-Кредит"
Редакція: debet-kredit@gc.kiev.ua