Форум
Чи повинні підприємства - платники єдиного
податку нараховувати внески до соцфондів
Запитання:
Які податки на зарплату та із зарплати платить та утримує підприємство
з єдиним податком (6%) - юридична особа?
Пенсійний фонд: утримуємо із зарплати 1%, якщо нараховано менше
150 грн, і 2% - якщо більше 150 грн. Нарахування на зарплату не
платимо - 32%.
Фонд соцстраху: з 22.02.2001 р. утримуємо із зарплати 0,25%, якщо
нараховано менше 150 грн, і 0,5% - якщо більше 150 грн. Нарахування
на зарплату платимо з 22.02.2001 р. - 2,5%.
Фонд зайнятості: утримуємо із зарплати 0,5%, нарахування на зарплату
платимо - 2% нарахування. Отож, з 01.07.2001 р. треба нараховувати
і платити 2,5%?
Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві
сам дає коефіцієнт.
Відповідь
"ДК": Віталій Дзьобан
Нарахування, крім нещасних випадків, не платимо.
Запитання:
А як же нам бути? Заспокойте!!! І скільки та куди нам нараховувати
на зарплату й утримувати із зарплати? Чи треба перераховувати прибутковий
податок з 01.01.2001 р. через зміну порядку утримання страхового
внеску на випадок безробіття? У нас нараховують півставки 130 грн
і чверть ставки - 50 грн.
№39/2001:
"Документи для роботи":
Лист Мінпраці України від 27.08.2001 р. №03-2/1865-020-6 (витяг)
"Про нарахування на фонд оплати праці страхових внесків до
фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування
для платників єдиного податку"
Коментар "ДК": Суттєво: Міністерство праці і соціальної
політики, а також Мін'юст вважають, що платники єдиного податку,
як фізичні, так і юридичні особи, повинні нараховувати страхові
внески до всіх трьох соціальних фондів.
Дякую!!!
Відповідь "ДК": Віталій Дзьобан
Заспокоїти я вас не можу. Аргументація щодо несплати "єдиноподатниками"
нарахувань на зарплату неодноразово наводилась на сторінках "ДК"
та на цьому форумі.
З листом - два варіанти: або в рамку і на стіну, або в смітник
і йти до суду. Останній, гадаю, найкраще заспокоїть.
Як "єдиноподатнику" відобразити
переведення грошей з основного рахунка на додатковий
Запитання:
Підкажіть, будь ласка, як відображати у книзі обліку доходів підприємства-"єдиноподатника"
переведення грошей з основного рахунка на додатковий? Чи має підсумок
за доходами дорівнювати обороту за дебетом рахунка 311, а підсумок
за витратами - кредиту цього рахунка? Дякую!
Відповідь: Ірина
Доходи у вас виникають за фактом зарахування коштів на розрахункові
рахунки або до каси, і немає значення, які це рахунки - додаткові
чи основний. А перекидання грошей не є вашим доходом, адже підсумки
від цього не зміняться. Витрати - з точністю до навпаки: списання
коштів з розрахункових рахунків або виплати з каси підприємства.
У вас "касовий" метод відображення доходів і витрат.
Як бути, якщо виникають проблеми зі здаванням
звітності
Запитання:
Підкажіть, що робити?
Наша фірма більше року не займається жодною діяльністю. У податкову
здавали звіти з прочерками. Звіт за 9 місяців податкова не приймає
без листа, в якому фірма зобов'язана зазначити, з якого моменту
вона почне роботу або взагалі ліквідується. До 2000 року фірма працювала
нормально.
Чи має податкова право вказувати, коли фірмі працювати, а коли
- не працювати?
І чому, якщо фірма - платник ПДВ, то треба повертати в податкову
посвідчення платника ПДВ, якщо фірма не працює більше року?
Заздалегідь велике спасибі.
Відповідь: Stas
Якщо фірма більше року не провадить господарської діяльності,
це погано, але з точки зору економіки, зайнятості, податків тощо.
Однак загалом це проблема засновників - починати роботу чи взагалі
ліквідувати підприємство. І ніхто не має права втручатися в господарську
діяльність (звичайно, якщо вона не протизаконна, - тоді її зупиняють
або кладуть їй край у встановленому законами порядку).
Якщо підприємство не закрите, не знялося з обліку, здавати треба
обов'язково всі звіти - це передбачено законами, і не приймати
ці звіти ДПА (ваш інспектор) не має права. Можуть "попросити"
саме до звіту пояснювальну записку, але не "вимагати".
Ні пояснювальні, ні листи до звітів не передбачені. Відкрийте
будь-який закон України - у жодному не знайдете обов'язків підприємства
щодо цього. Більше того, нічого не треба додатково до звітів "давати".
До кожного звіту, з власної ініціативи, я пишу докладну пояснювальну
записку, в якій аналізую майже кожен рядок Декларації, показую
динаміку з початку року порівняно з попередніми періодами, співвідношення
ВД і ВВ, майже повністю розписую статті витрат тощо. Телефонують:
"У деклараціях по прибутку і по ПДВ розбіжності в розрахункових
показниках!!! Викликаємо на комісію". Прийшов і "пішло"...
"Любі мої, відкрийте будь-яку пояснювальну записку, прочитайте
і подивіться, там є таблички, аналітичний матеріал, в якому чітко
показано алгоритм розрахунку, який повністю відповідає законам
України". Це говорить про те, що їм "наш аналіз",
на який ми витрачаємо сила-силенну часу, не потрібен, ніхто його
не читає. Тільки для галочки. А нерви і час витрачаємо ми.
У моїй практиці (ми ж "багатоверстатники"!) також
є фірма, яка зареєстрована, але не працює з дня реєстрації. Звіти
здаю всі до єдиного - сколюю, додаю титульний аркуш і - в канцелярію
або кидаю в ДПІ в скриньку. Потім лише телефоную інспектору і
довідуюся про отримання.
Здавайте всю звітність і, якщо зажадають ще чого-небудь, приймайте
вимоги тільки у письмовому вигляді.
Посвідчення платника ПДВ повертається у випадку зняття з обліку
підприємства як платника цього податку. Якщо підприємство не працює
і не знімається з обліку, перейдіть на 10-процентний єдиний податок,
- мені здається, звітів поменшає.
Успіхів.
Станіслав.
Відповідь: Оля
Надішліть звіти поштою з повідомленням (!).
Яка шкала використовується для нарахування
прибуткового податку
Запитання:
Працюючи з нормативними документами про прибутковий податок, я
зіткнулася з дуже цікавим фактом. Прибутковий податок нараховується
згідно з вимогами Інструкції за прогресивною шкалою чи відповідно
до Указу Президента України від 13.09.94 р. №519/94 в редакції Указу
Президента України від 21.11.95 р. №1082/95, відштовхуючись від
встановленого мінімуму - 17,00 грн. Це якщо діє шкала ставок, передбачена
Декретом про прибутковий податок з громадян, у мінімальних місячних
заробітних платах (118,00 грн). Чому саме так? Але ж норми Декрету
не можуть замінятися Указом, тому що Декрет має силу закону, а Указ
- це нормативно-правовий акт.
Тому хочу запитати: яку ж шкалу використовувати для нарахування
прибуткового податку?
Людмила Миколаївна
Відповідь: Sand
Це питання неодноразово обговорювалось юристами на різних форумах.
Проблема у підході до нього держави. Особисто мені не відомо про
жодний судовий розгляд з цього приводу. Можливо, якби був прецедент,
щось і зрушилося б з місця. А юристи до єдиної точку зору так
і не можуть дійти. На мій (наголошую - на мій) погляд, має застосовуватися
Декрет. До речі, бухгалтери чомусь теж підтримують інструкцію.
З повагою.
Відповідь: Stas
Так, є така колізія, про це, як пригадується, говорили на цьому
форумі і в бухгалтерських виданнях - пошукайте матеріал (якщо
він вас цікавить).
Податкова рекомендує застосовувати Указ Президента України від
13.09.94 р. №519/94 у редакції Указу Президента України від 21.11.95
р. №1082/95, керуючись встановленим неоподатковуваним прибутковим
податком мінімумом, а саме - 17,00 грн. Це той випадок, коли керуємося
Указом.
Формально - ви помітили правильно.
Успіхів.
Станіслав.
Відповідь: Sand
Стасе, ви мені пробачте, але в правовому розумінні тут немає
жодної колізії, а є елементарне порушення законотворчого процесу.
Людмило Миколаївно - для вас: є судове рішення на користь громадянина.
Читайте у "Бухгалтерії" №39/2001 від 27.09. 2001 р.
Відповідь: Stas
Sand. Вас відразу видно. Мені подобаються ваші запитання, відповіді,
спілкування і тут, і на інших форумах. Як цікаве запитання - автор:
Санд, - читаю обов'язково. Заглядайте частіше саме сюди, тобто
на форум "ДК".
Відповідь: Sand
Мені зрозумілий ваш сарказм.
Спасибі "Лізі" за науку і за правильні і своєчасні
посилання, які я переношу сюди.
На жаль, вам особисто відповідь не може бути надіслана - не
вказано мейл.
Прошу модератора цього форуму мені вибачити і забрати цей месседж,
якщо він вважатиме за потрібне.
Відповідь: Stas
Шановний Sand.
У моїх словах не побачив жодного сарказму. Я був абсолютно щирий.
Тож, коли прочитав Ваше повідомлення, мені стало ніяково. Якщо
мої слова видалися Вам чимось образливим або у чомусь Ви побачили
сарказм або "підтекст", - прошу вибачення.
Станіслав.
P. S. І форум цей, у "ДК", і форум у "Лізі"
цього не стосуються.
Форуми, я так розумію, створені саме для запитань, відповідей
і спілкування. Мотаю на вус те, що вичитую в інших. І навпаки
- висловлюю свою точку зору, ділюся думками з бухгалтерського
обліку, "господарського життя" тощо, тим, що знаю, з
чим стикався, про що читав або чув... Інформація (знання) завжди
корисна(і). За фахом я бухгалтер. Але в процесі роботи доводиться
розбиратися не тільки з рахунками і проведеннями. Тому, коли в
цьому форумі є повідомлення людей інших професій на теми, що нас
хвилюють, я це тільки вітаю. Якщо людина витратила час на те,
щоб щось порадити у певних ситуаціях або поділитися інформацією,
я завжди говорю слова вдячності.
|