Нове число  Дебет-Кредит
 
Український бухгалтерський тижневик
#48'2001: Практична бухгалтерія - Форум << >>

Форум

Комп'ютер, переданий до статутного фонду іншого підприємства, - основний засіб чи товар?

Запитання:

Наше підприємство (єдиний податок - 10%) придбало комп'ютер і цього ж місяця передало його іншому підприємству як внесок до статутного фонду. Є думка (див. Збірник систематизованого законодавства №30 від 23.07.2001 р. "Бухгалтерії", вид-во "Бліц-Інформ", с.154), що ця операція є бартерною, оскільки відбувся обмін основних засобів на корпоративні права. Можна було б не посилатися на цю статтю, адже така операція, згідно з Указом №746, не заборонена, але в нашому випадку виникає запитання: чи є для нас комп'ютер основним засобом, адже він був придбаний і відразу переданий до статутного фонду іншого підприємства. Чи не підпадає він під поняття "товар"? Якщо хтось має свою думку з цього приводу, буду рада її почути (прочитати). Дякую.

Відповідь: Тетяна

Вважаю, що в цьому випадку комп'ютер підпадає під поняття "товар", оскільки він прослужив вам як основний засіб менше року.

Відповідь: AS

Вважаю, ніхто не забороняє такі речі оприбутковувати як товар. Головне довести потім, що це був товар і його планували продати. Мої колеги оприбутковували таким чином телевізори й пральні машини, витрати на придбання яких не можна було включати у витрати, а якщо це товар - будь ласка.

Як змусити керівництво підприємства виплатити заборгованість із заробітної плати

Запитання:

Товариші! Громадяни! Підкажіть, що робити? Після армії влаштувався в магазин охоронцем, зарплату мрію отримати вже два місяці, весь час якісь відмовки, що, мовляв, видадуть за тиждень і т. д. Люди добрі, що ж робити з такими ось.., куди звернутися? Піти ні з чим? Вони тільки й мріють про таке, адже грошенята зекономлені на чужій праці й часі!

Відповідь: Stas

Володимире, не панікуйте. Згадайте умови прийому на роботу (чи був контракт, договір, ваша заява, наказ тощо), свої права, що випливають з усього того. Інформацію, необхідну вам, ви зможете знайти на цьому форумі (вже не раз тема обговорювалася) і в статтях "ДК" - не лінуйтеся пошукати.

Відповідь: Володимир

Велике спасибі за ділову пораду! Статтю знайшов, роздрукував... і тепер - тримайтеся, порушники закону!!!

Відповідь: Stas

Володимире, не гарячкуйте. "Опрацюйте" матеріал - запевняю, у вас з'явиться багато нових запитань.

Відповідь: ivolga

Якщо були підписані будь-які документи (договір тощо), відразу звертайтеся до суду. Суд, наскільки я знаю, завжди на боці працівника, адже невиплачені гроші - це несплачені податки. Тим паче, введена кримінальна відповідальність за затримку заробітної плати. Не забувайте й про те, що невиплачена зарплата з часом індексується. Успіхів!

Який метод обліку запасів найвигідніше застосовувати в торговому підприємстві

Запитання:

Шановні консультанти й практики!

Підкажіть, який метод обліку запасів найкраще застосовувати в торговому підприємстві на загальній системі оподаткування?

Спасибі.

Відповідь: Stas

Мені вигідно застосовувати середньозважену облікову ціну.

Відповідь: Оксана

Якщо ви маєте на увазі метод оцінки запасів при вибутті, то ми застосовуємо FIFO, але якщо підрахувати за своїми товарами, беручи до уваги свою специфіку, то, можливо, для вас вигіднішим буде інший метод (я віддала б перевагу "середньозваженому" методу).

Відповідь: AS

Я не застосовую жодного методу. У мене мережа гастрономів і один центральний склад. Отримав товар - оприбуткував за накладною. Отримав заявку від магазину - виписав за закупівельною ціною плюс торгова націнка. З таким обліком я завжди можу зробити ревізію в магазині або на складі й перевірити залишки в комп'ютері в бухгалтерії. А ці "розумники" спочатку хай попрацюють практично, а потім пишуть стандарти.

Олександр

У разі несплати векселя за пред'явленням звертайтеся до нотаріуса для вчинення опротестування

Запитання:

Що робити, якщо є вексель за пред'явленням, але вже минув рік від дати його отримання? У Конвенції про векселі написано, що він повинен бути пред'явлений до сплати протягом року. Як бути із сумами заборгованості (в значенні давності) в дебітора і кредитора? А якщо вексель опротестований?

Відповідь: АК "Гросмейстер"

Згідно з Конвенцією, вексель за пред'явленням повинен бути пред'явлений до оплати протягом одного року. Після закінчення цього терміну в разі несплати векселя слід звернутися до нотаріуса для вчинення опротестування.

Опротестування векселя вчиняється в порядку, встановленому Інструкцією про порядок здійснення нотаріальних дій.

У п. 175 Інструкції передбачено, що векселі для вчинення опротестування про несплату приймаються нотаріусами наступного дня після закінчення терміну платежу за векселем, але не пізніше 12-ї години наступного дня.

Відповідно до постанови КМУ від 29 червня 1999 р. №1172, затверджено Перелік документів, за якими стягнення заборгованості здійснюється в безперечному порядку на підставі виконавчих надписів нотаріусів.

Для отримання виконавчого надпису нотаріуса слід подати:

а) оригінал опротестованого векселя;

б) акт про опротестування векселя.

Нотаріус ставить виконавчий надпис на оригіналах документів. Потім робляться копії документів і надсилаються до державної виконавчої служби.

Згідно із Законом "Про виконавче здійснення", виконавчі надписи нотаріуса підлягають виконанню. На підставі цього державний виконавець надсилає до банку платіжну вимогу на примусове списання грошей.

Які документи необхідні підприємству для участі в тендері

Запитання:

1. Чи повинна фірма мати дозвільні документи на її участь у тендері?

2. Аудиторська фірма надає юридичні послуги щодо підготовки документів для участі в тендері. Чи відносяться такі витрати до валових?

Відповідь: Stas

З приводу тендера точно сказати не можу, але за логікою якийсь документ (може бути довідка від тендерного комітету або того, хто його проводить), який засвідчує, що підприємство - повноправний учасник тендеру, потрібний. Там же й заставу (мінімальну), здається, необхідно внести.

А аудиторські послуги, вважаю, на валові витрати відносити можна - це ж звичайна господарська діяльність.

Запитання:

А якщо надається саме юридична допомога з оформлення документів для участі в тендері?

Відповідь: Stas

На мій погляд, і аудиторська, і юридична - це елементи (допоміжні) господарської діяльності.

Відповідь: Оля

Документи, які дозволяють участь у тендері, жодним законом не регламентуються.

Зазвичай тендерний комітет дає перелік документів, необхідних для участі в тендері.

Все залежить від того, в якому тендері ви хочете взяти участь.

Обов'язковими документами для участі в будь-якому тендері вважаються:

1. Заява на участь у тендері з переліком товарів, робіт, послуг.

2. Копії статутних документів і копія свідоцтва про державну реєстрацію, засвідчені нотаріально.

3. Баланс і звіт про фінансові результати на останню звітну дату (збиткові підприємства зазвичай до участі в тендері не допускаються).

4. Довідки з податкової про відсутність заборгованості перед бюджетом.

5. Накази (протоколи) на відповідальних осіб.

6. Копії ліцензій, патентів (у разі якщо сфера діяльності підпадає під визначення ліцензійної діяльності).

Інші, залежно від тендеру. Це можуть бути довідки з банку, які підтверджують грошовий обіг, які-небудь економічні розрахунки, про товарний оборот тощо.

Аудиторські і юридичні послуги з ведення господарської діяльності відносяться на валові витрати.

Тендер - це своєрідна біржа, але на реалізацію товарів, послуг, робіт (господарська діяльність підприємства).

Продаючи програмне забезпечення кінцевому користувачеві, вписуйте в рахунок рядок "Право користування програмою"

Запитання:

Я - приватний підприємець ("єдиноподатник"), працюю без ПДВ. Хочу зайнятися продажем програмного забезпечення. Знайшов продавця, який є дилером багатьох фірм, що виробляють програмне забезпечення. Розрахунки з продавцем здійснюватиму з урахуванням ПДВ.

Оскільки я не є платником ПДВ, чи можу продавати продукт кінцевому користувачу, вписуючи в рахунок рядок "Роялті за" або "Право використання програми", якщо я не є виробником цього програмного забезпечення?

Спасибі.

Відповідь: Ann

Звичайно, можете. Причому формулювання в рахунку залежить від програмного забезпечення, що продається. З власного досвіду знаю, що для системного програмного забезпечення коректніше вказувати "Право користування програмою такою-то". Вважаю, що посилання на роялті не зовсім правильне, оскільки роялті - це все-таки періодичні платежі.

На цьому сайті серед консультацій є прекрасна стаття про роялті "Роялті на вашу голову".

З повагою Ганна

Які нормативно-правові акти регламентують сертифікацію готельних послуг

Запитання:

Підкажіть, хто може: чи обов'язкова зараз сертифікація готелів і який документ це регулює?

Відповідь "ДК": Віталій Дзьобан

Так. Читайте ст. 15 Закону України від 15 вересня 1995 року №324/95-ВР "Про туризм". Правила обов'язкової сертифікації готельних послуг затверджені наказом Держстандарту України від 27 січня 1999 р. №37 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 15 квітня 1999 р. за №236/3529.

<< >>
© 2001
"Дебет-Кредит"
Редакція: debet-kredit@gc.kiev.ua