Нове число  Дебет-Кредит
  Український бухгалтерський тижневик
#52'2001: Практична бухгалтерія - Форум << >>

Форум

Запитання - відповіді з бухгалтерського форуму нашого сайту

Чи потрібно підприємству - платнику єдиного податку в рахунку зазначати суму з урахуванням ПДВ

Запитання:

Приватне підприємство - юридична особа, на 10-відсотковому єдиному податку, не є платником ПДВ, надає послуги підприємствам. Чи в рахунку треба зазначати суму з ПДВ, чи без ПДВ?

Відповідь:

Без ПДВ. Обов'язково зазначте в рахунку "ПДВ немає" і додайте копію свідоцтва про реєстрацію платника єдиного 10-відсоткового податку.

Коли використовується генеральна довіреність

Запитання:

Прошу допомоги!

У нашого підприємства (ТзОВ) є наміри придбати товар в іншого ТзОВ, що сплачує єдиний податок (6%). На наше запитання про довіреність, що видається продавцю в момент отримання товару, нам відповіли: "А у нас генеральна довіреність".

Підкажіть, будь ласка, що таке генеральна довіреність і чи є якісь обмеження щодо її використання?

Дякую, Олена

Відповідь: Kos

Є довіреність на отримання матеріальних цінностей (встановленої форми, суворої звітності, зелененька) - для контролю за рухом матеріальних цінностей.

І є генеральна довіреність на здійснення дій від імені підприємства - її видають особам, які підписують документи (здійснюють дії від імені підприємства). Гендовіреність видається працівнику, не зазначеному в засновницьких документах (наприклад комерційному директорові, заступнику та ін.) і завіряється нотаріально.

Так ось, проблема, мабуть, в тому, що керівник підприємства може отримувати матеріальні цінності без довіреності на отримання матеріальних цінностей (хтось писав про це на форумі, але посилання на джерело не дав: хотілося б точніше дізнатися, звідки така інформація). Але чи може отримувати матеріальні цінності без довіреності на отримання матеріальних цінностей працівник підприємства, що має генеральну довіреність?

Або ж проблема в тому, що працівник того підприємства сплутав ці два види довіреності?

Думаю, краще все-таки підстрахуватися, і попросити їх видати вашому підприємству довіреність на отримання матеріальних цінностей - не так уже й дорого вони коштують, а "облік перш за все".

Успіху!

Який документ, що підтверджує оплату готівкою, повинен видавати приватний підприємець

Запитання:

Прошу порадити, який документ повинен видати приватний підприємець на єдиному податку покупцю послуги - юрособі при оплаті за неї готівкою. Кажуть, що корінець прибуткового касового ордера не підходить, бо "єдиноподатник" не веде касової книги (а тільки книгу обліку доходів і витрат). То який же документ, що підтверджує оплату готівкою, повинен видати "єдиноподатник", і як відмітити його у себе в звітності (крім внесення звичайного запису до книги доходів і витрат)?

Наперед усім вдячний за пораду.

З повагою Костянтин

Відповідь: Олена

Намалюйте собі квитанцію. Я роблю її такого вигляду:


ПП П.І.Б.,
номер у реєстрі фізичних осіб _______________________

КВИТАНЦІЯ

отримано від _____________________________________
за ______________________ сума ________________
Підпис __________________ Печатка


Крім того, я своїм клієнтам - юридичним особам даю копію свідоцтва про реєстрацію ПП і довідку ф. 2 зі своїми реквізитами (залишається заповнити тільки суму і дату виплати доходу і відіслати в податкову).

Відповідь: ПП Василь

Я думав, що потрібен договір з актом виконаних робіт. У мене ті ж проблеми і дію я так. Можливо, хтось може запропонувати ще щось.

Відповідь: Костянтин

Шановний Василю, рекомендую Вам обов'язково видавати, крім договору й акта, ще й документ, що підтверджує прийняття Вами оплати готівкою, як того вимагають і Господарський кодекс, і Закон про РРО, і Закон про захист прав споживачів (у разі якщо споживач - фізособа).

Інакше можуть бути штрафи в сумі як мінімум отриманої готівки.

З повагою Костянтин

Відповідь: pit

Я не зовсім згоден щодо мотиву штрафу, бо оштрафувати можуть радше замовника - юрособу. Мені головне - внести до книги доходів і витрат.

Відповідь: Stas

Пристосуйте для себе прибуткові касові ордери - корінець покупцеві.

Або будь-який інший (чи як там записано) документ.

З повагою Станіслав

Як нараховується амортизація, якщо основний засіб модернізовано?

Запитання:

Запитання на сон грядущий.

Підприємством вибрано прямолінійний метод нарахування амортизації, ОЗ введено в експлуатацію на початку року, в жовтні об'єкт модернізовано, що призводить до збільшення його вартості. Прямолінійність порушено. Як далі нараховувати амортизацію?

Відповідь: nat

Якщо здійснено модернізацію, то можливе збільшення строку служби. Тоді нова вартість (залишкова + сума модернізації) рівномірно ділиться на новий строк служби. Якщо строк служби не міняється, сума модернізації ділиться на решту строку служби і додається до суми амортизації - це буде нова сума амортизації за звітний період. По-моєму, все досить просто. Звітний період - квартал.

Успіхів.

Послуги з встановлення телефону відносяться на валові витрати чи на збільшення вартості телефону?

Запитання:

Шановні бухгалтери! Підкажіть, будь ласка: послуги з встановлення телефону слід віднести відразу на валові витрати чи на збільшення вартості телефону?

Відповідь: Kos

Послуги з отримання телефонного номера, з прокладення ліній, кабелів тощо, "пов'язані з отриманням цього прекрасного чуда доктора Белла", - це окремий об'єкт основних засобів (принаймні так хоче ДПА)..., а якщо це установка конкретного телефонного апарата або ж витрати, пов'язані з цим - тоді збільшення вартості цього самого телефонного апарата. На витрати прямо нічого не відноситься, на жаль.

Успіху!

Відповідь: Tatty

Укртелеком з цього приводу висловив думку, що послуги з отримання телефонного номера відносяться до витрат, бо телефонний номер - їх власність і наше підприємство є в цій ситуації орендарем.

Відповідь: Kos

Еге жѕ Тільки перевіряти Вас прийде, на жаль, не Укртелеком... Подивіться "дебати" з цього приводу в пошуку - місяці три тому ми вже це обговорювали і дійшли думки, що незважаючи на нелогічність віднесення встановлення телефону до основних засобів, зробити це доведеться. Те ж саме мені сказали аудитори під час перевірки, причому відразу ж, з льоту, тобто ця тема "типова" і є неодмінним моментом під час перевірки.

Відповідь: Yana

Не зовсім згодна з категоричною думкою Kos. На це запитання є кілька відповідей, вже Вам вибирати, яка Ваша:

1. Витрати на встановлення телефону - придбання основного засобу.

Але:

а. Відповідно до Закону про зв'язок, "власник засобів, споруд або мереж зв'язку - юридична або фізична особа, що є суб'єктом права власності відповідно на засоби, споруди або мережі зв'язку".

б. Нема договору купівлі-продажу основних засобів (частини лінії), Ви не придбаваєте ОЗ.

2. Витрати на встановлення телефону - поліпшення приміщення, в якому розташований телефонний апарат (лист ДПАУ від 06.12.99 р. №6972/6/15-0216). По-моєму, вельми сумнівноѕ

І нарешті:

3. Встановлення телефону - послуга підприємства зв'язку. Відповідно до Закону України про зв'язок, "послуга зв'язку - продукт (результат) діяльності оператора зв'язку, спрямований на задоволення потреб споживачів". На мій погляд, найлогічніша точка зору, щоб там не казала ДПАУ. Правила користування місцевою телефонною мережею, затверджені постановою КМУ від 22.04.97 р. №385, встановлюють, що "до послуг зв'язку належать: встановлення телефону...". І відповідно до п. 5.1 Закону про прибуток - це валові витрати. Звичайно, ДПАУ не подобається віднесення підключення відразу всієї сумою на валові витрати. Але при встановленні телефону Укртелеком не продає Вам частину своїх основних засобів, а тільки надає послугу, яка полягає в підключенні телефону до лінії!

Може, все-таки не варто у всьому погоджуватися з ДПАУ?

Раджу подивитися "Бухгалтерію" №26 (389) від 3 липня 2000 р. (там також є відповідь на Ваше запитання).

Відповідь: Stas

У чім річ? У "ДК" є вся інформація з цього приводу. З допомогою пошуку знайшов. Якщо недостатньо, дивіться "Все про бухгалтерський облік" №117 від 14.11.2001 р., с. 4. "Способи підключення. Податковий і бухгалтерський облік".

З повагою Станіслав

Як бути, якщо вартість поліпшення основних засобів перевищує дозволені 5 відсотків

Запитання:

Благополучно "переліз" через 5% поліпшень основних засобів і не помітив коли. Важко вчасно помітити - господарство велике. Усі "поліпшення" проганяються через масу замовлень, що відкриваються, ремонтних і модернових, себто тих, які закриваються актами після закінчення всіх робіт. У бухобліку проблем немає, а в податковому обліку одна - вчасно зупинитися, забрати ТМЦ з валових витрат і не пускати туди інші. Раніше вписувався з року в рік в 5% і не замислювався.

А тепер запитання. Треба знімати всі добавки, що амортизуються, з вартості ОС, але як зробити - за початковими датами віднесення витрат на замовлення чи за датами закриття робіт? Самі розумієте, виграш в часі і донарахуваннях. Але чи прийме податкова метод за закриттям, хоч він і більш обгрунтований - не можна порахувати витрати, не закінчивши роботи. У кого є досвід? Або ідеї? "Пляшка горілки та два кіло ковбаси", як вчив колись М. Соловій, у мене є. Справа за бажаючими "постратегувати". Тільки одне прохання - не треба про погано зорганізований облік - це інша тема для іншого форуму.

Відповідь: Stas

Стосовно 5% - я на початку року роблю розрахунок: фіксую в бухобліку за кредитом рахунка 39 в кореспонденції з 0-им рахунком "штучним проведенням" (з балансу виключаю при згортанні для статуправління), і всі витрати за датами закриття робіт (і в цьому Ви маєте рацію, гадаю) проводжу через рахунок 39 "під контролем - до вичерпання" на ВВ, потім все через 15-й і далі.

Запчастини до ВВ не включаю, і, відповідно до п. 5.9, не потрапляють (щоб потім не виключати).

Хороша думка не приходить відразу.

Мені здається, треба знімати тим алгоритмом, яким витрати входили: по-моєму, так легше, і простежити зручніше. Але при будь-яких варіантах однаково дебет доведеться поміняти.

Я би пішов шляхом виправлень, з подальшим перерахунком амортизації (заодно виправив би інші виявлені промахи) і заміною дебету.

Або, якщо зміни дебету спричинили би певні наслідки (небажані), тоді зайве "втратив" би в бухобліку, перед заміною довівши витратну частину дебету до максимуму.

<< >>
© 2001
"Дебет-Кредит"
Редакція: debet-kredit@gc.kiev.ua