Нове число  Дебет-Кредит
Український бухгалтерський тижневик
#26 '2000: Документи для роботи - Нові документи

6. Про внесення змін до ставок ввізного мита на окремі види товарів


Коментар ДК:

Ставка ввізного мита на двигуни, що були у вжитку, зрівняє їхню вартість із вартістю відповідних марок уживаних автомобілів

Кабінет Міністрів України Постановою від 09.07.2000 р. №936 "Про внесення змін до ставок ввізного мита на окремі види товарів" (надалі - Постанова) значно підвищив ставку імпортного мита на автомобільні двигуни з робочим обсягом циліндра понад 1 тис. куб. см, що були у вжитку.

Тепер мито за товар з кодом ГС 84.07 34 300 (двигуни із зворотно-поступальним рухом поршня, що використовуються для транспортних засобів групи 87, з робочим об'ємом циліндра двигуна понад 1000 куб. см, що були у вжитку) збільшено до 1,5 євро (повна і пільгова ставки) за 1 куб. см. Зазначимо, що код 84.07 стосується двигунів з запалюванням від іскри, тобто дизельні двигуни (код 84.08) під дію Постанови не підпадають. Затверджена ставка ввізного мита на двигуни, що були у вжитку, зрівняє їхню вартість із вартістю відповідних марок уживаних автомобілів, тому, передусім, спрямована проти тих, хто ввозить автомобілі частинами, адже ставки ввізного мита на автомобілі встановлено лише в межах 0,1 - 0,8 євро за 1 куб. см. Відповідно до Закону від 24.05.96 р. №216/96-ВР "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі транспортні засоби", навіть з акцизом сума ввізного мита на цілі автомобілі перевищує ввізне мито на двигуни, що були у вжитку! За розрахунками спеціалістів Мінекономіки, усі митні платежі при оформленні двигуна з об'ємом 2000 куб. см при введенні цієї Постанови в дію становитимуть близько $3,9 тис., тоді як, відповідно до чинних норм, при ввезенні такого двигуна необхідно заплатити близько $480.

Довідка "ДК". До групи 87 включені засоби наземного транспорту, крім залізничного та трамвайного, а також їхні частини та обладнання.

Відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 11.01.93 р. № 4-93 "Про Єдиний митний тариф України", двигуни внутрішнього згоряння із запалюванням від іскри, із зворотно-поступальним рухом поршня або роторно-поршневі (код ГС 84.07) обкладаються пільговою ставкою мита - 5% і повною - 10%.

Водночас, відповідно до Декрету  Кабінету Міністрів України від 11.01.93 р. №2-93 "Про порядок обкладення митом предметів, які ввозяться (пересилаються) громадянами в Україну", встановлено, що транспортні засоби та запасні частини до них (крім вироблених у державах - учасницях Співдружності Незалежних Держав), що ввозяться (пересилаються) на митну територію України громадянами, які постійно проживають в Україні, підлягають обкладенню митом за ставками згідно з додатком. А в додатку вказано, що ставки мита для громадян на будь-які двигуни внутрішнього згоряння за 1 куб. см - 0,05 євро. Однак вищезгаданого декрету Постанова не змінила і не скасувала. Таким чином, на бензинові двигуни до іномарок (вироблені не в СНД) підвищення мита згідно з Постановою не вплине (хоча малося на увазі, мабуть, саме це), а для ввезення двигунів, які були у вжитку, вироблених у СНД, громадянам доведеться ще більше розщедрюватися. (Додатково див. Наказ Державної митної служби України від 27.03.2000 р. №164 "Про затвердження Порядку нарахування митних зборів, мита, податку на додану вартість та акцизного збору при митному оформленні товарів, транспортних засобів та запасних частин до них, які переміщуються через митний кордон України і належать громадянам" у "Документах для роботи" №20/2000 та статтю "Змінено методику визначення вартості ввезеної іномарки" - "ДК" №20/2000).

Однак автомобільний двигун можна розібрати на блок циліндрів, головку блока, колінвал, поршні, радіатор тощо і ввезти без сплати великого мита.

Віталій МОСЕЙЧУК

 
© 2000
"Дебет-Кредит"
Редакція: debet-kredit@gc.kiev.ua
Webmaster: web_dk@gc.com.ua