Нове число  Дебет-Кредит
Український бухгалтерський тижневик
#29 '2000: Документи для роботи - Нові документи

6. Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання розвитку вітроенергетики України


Коментар ДК:

За вітрову електроенергію до 1 січня 2011 року інакше, ніж грошима, розрахуватися не можна

Законом України від 08.06.2000 р. №1812-III "Про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання розвитку вітроенергетики України" (надалі - Закон) визначено шляхи реального фінансування вітрової електроенергетики.

Поки що вітроенергетику в Україні не сприймають серйозно, але перманентна енергетична криза змушує шукати альтернативних джерел енергії (наприклад, Данія в 2030 році планує отримувати завдяки вітру до 50 відсотків необхідної електроенергії). Однак процес зрушив з місця і в Україні: вже працюють 6 вітроелектростанцій: Донвузлавська, Сакська, Судацька, Трускавецька, Асканійська та Новоазовська і проектуються Тарханкутська та Аджигольська.

Ще Постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.94 р. №415 "Про будівництво вітрових електростанцій" було передбачено в тарифах на електроенергію кошти в розмірі 0,5 відсотка обсягу товарної продукції виробництва електроенергії акумулювати в Міністерстві енергетики і електрифікації на окремому рахунку і цільовим порядком спрямовувати на будівництво вітроелектростанцій у різних районах країни та на розширення потужностей виробництва вітроенергетичного устаткування. Потім Указом Президента України від 02.03.96 р. №159/96 "Про будівництво вітрових електростанцій" зазначена надбавка була підвищена до 0,75 відсотка. Указом також пропонувалося Кабінету Міністрів України затвердити до 31 грудня 1996 року Державну програму будівництва вітрових електростанцій, яка і була затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.97 р. №137 "Про Комплексну програму будівництва вітрових електростанцій".

Тепер Законом передбачено, що держава сприятиме розвитку вітроенергетики як екологічно чистої і безпаливної підгалузі енергетики шляхом оплати вітровим електростанціям всієї виробленої ними електричної енергії в повному обсязі у грошовій формі, без застосування будь-яких видів заліків погашення заборгованості у розрахунках за електроенергію. Таким чином, за вітрову електроенергію до 1 січня 2011 року інакше, ніж грошима, розрахуватися не можна. Однак такі умови розрахунків вже були передбачені постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 26.05.99 р. №679 "Щодо фінансування нетрадиційних джерел електроенергії (вітроенергетики)" - тепер у них з'явилося законодавче підгрунтя.

Законом також передбачено запровадження на період з 1 січня 2002 року до 1 січня 2011 року порядку, при якому до валового доходу платника податку не включаються суми коштів, нараховані (отримані) у складі ціни продажу електричної енергії у вигляді цільової надбавки в розмірі 0,75 відсотка до чинного тарифу на електричну енергію. Це положення стосується лише постачальників (виробників) електроенергії.

Також тепер законодавчо врегульовано, що тарифи на електроенергію вітрових електростанцій до 1 січня 2011 року встановлюються Національною комісією регулювання електроенергетики України, але вона їх встановлювала і до цього часу.

Також постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 12.04.2000 р. №396 "Про будівництво вітрових електростанцій" передбачено, що при запровадженні надзвичайних ситуацій в оптовому ринку електричної енергії України не поширюється надзвичайна процедура розподілу коштів на встановлений порядок відрахування коштів, що спрямовуються на будівництво вітрових електростанцій (тих самих 0,75 відсотка тарифу).

Зазначені зміни в законодавстві сприятимуть активному будівництву приватних вітрових електростанцій.

Віталій МОСЕЙЧУК

 
© 2000
"Дебет-Кредит"
Редакція: debet-kredit@gc.kiev.ua
Webmaster: web_dk@gc.com.ua