Зателефонуйте нам
ru ua

Маєте пропозиції, зауваження чи побажання? Зв’яжіться з редакцією!
Ми неодмінно відповімо.



 Актуально!




Чергові семінари,
тренінги, вебінари ...

Більше семінарів ...









 : загальний
   (по всіх сайтах ДК)






Дебет-Кредит № 04 (24.1.2011)
Суть справи :: Звітність

Увага! Архівна публікація 

 


Ця сторінка містить давню архівну публікацію бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит", яка на даний час ймовірно втратила актуальність і може не відповідати діючим нормам бухгалтерського та податкового обліку.
Для роботи з актуальними матеріалами журналу перейдіть до ONLINE.dtkt.ua.

Новий розрахунок держдивідендів за 2010 рік

ДПА України наказом від 7 жовтня 2010 року №7741 затвердила нову форму розрахунку держдивідендів. Цю форму державні унітарні підприємства та їх об’єднання, а також підприємства, обсяг чистого прибутку яких у поточному році становить більш як 50 тис. грн, повинні подавати за IV квартал 2010 р.

Регулюючи фінансові правовідносини в державному секторі економіки, держава чомусь частіше, ніж в інших сферах, вдається до встановлення тимчасових і дискретних норм, у т. ч. щодо встановлення форм звітності. Так, зокрема й у сфері нарахування та сплати держдивідендів їх норматив аж до 2010 р. щороку встановлювався законом про держбюджет, а отже, при несвоєчасному його прийнятті виникало питання щодо порядку нарахування та сплати дивідендів у наступному році. I в цьому разі, та навіть у випадках, коли держбюджет приймався своєчасно, ДПА України часто не встигала затверджувати форму розрахунку держдивідендів та вдавалася до цікавого інструменту державного управління — пропонувала своїм листом застосовувати торішню форму. Так сталося і 2010 року.

Статтею 58 Закону про Держбюджет-2010 встановлено загальне правило, згідно з яким:

1) державні унітарні підприємства2 та їх об’єднання сплачують до Державного бюджету України частину чистого прибутку (доходу) у розмірі 15 відсотків;

2) державні унітарні підприємства, що є суб’єктами природних монополій, та підприємства, обсяг чистого прибутку яких у поточному році становить понад 50000 гривень, сплачують до Державного бюджету України частину чистого прибутку (доходу) у розмірі 30 відсотків.

Коментованим наказом внесено зміни до наказу, яким була затверджена форма розрахунку держдивідендів на 2009 рік (а саме, до наказу ДПАУ від 21.05.2009 р. №259). Відповідно, у новій редакції викладено й саму форму.

Вона майже не змінилася і враховує лише деякі уточнення в рядку 02, які випливають із положень ст. 58 Закону про Держбюджет-2010, що стосується платників держдивідендів -підприємств енергетичної галузі.

Так, відповідно до названих положень державними підприємствами та господарськими товариствами енергетичної галузі3 чистий прибуток, з якого розраховується та сплачується частина чистого прибутку (доходу) або дивіденди, зменшується на суму цільових коштів (обсяг інвестиційної складової), що надійшли у складі тарифу і спрямовуються:

1) на виконання інвестиційних проектів, рішення щодо яких приймаються КМУ;

2) на обсяг повернення кредитних коштів (у складі тарифу), що були запозичені для фінансування капітальних вкладень на будівництво (реконструкцію, модернізацію) об’єктів згідно з відповідними рішеннями КМУ.

1 З документом можна ознайомитися в «ДК» №4/2011.

2 Крім державного підприємства обслуговування повітряного руху України «Украерорух» відповідно до Закону України «Про приєднання України до Багатосторонньої угоди про сплату маршрутних зборів», а також державних підприємств «Міжнародний дитячий центр «Артек» і «Український дитячий центр «Молода гвардія».

3 100 відсотків акцій (часток, паїв) яких перебувають у статутних фондах господарських товариств, акціонером яких є держава і володіє в них контрольним пакетом акцій.

Зазначений розрахунок застосовуватиметься лише за IV квартал 2010 року, оскільки до цього часу згідно з листом ДПАУ від 09.04.2010 р. №7100/7/15-0317 платникам держдивідендів було запропоновано використовувати в 2010 р. попередню форму, що діяла в 2009 році і яку нині вже скасовано.

На завершення зазначимо, що, як свідчить практика останніх років, законодавцеві доцільно було б передбачити в законі постійно діючий порядок нарахування та сплати держдивідендів. Натомість ДПА України — затвердити постійно діючу форму розрахунку, з допомогою якого здійснюватимуться нарахування та сплата держдивідендів.

Олексій КРАВЧУК, к. ю. н., аудитор



Наступна стаття:  На початок статті 



Акцизний податок — перше знайомство Частковий перегляд статті (тільки початок)
Суть справи :: Звітність
Акцизний податок, запроваджений розділом VI Податкового кодексу України, є аналогом акцизного збору. Верховна Рада прийняла остаточний варіант Кодексу 02.12.2010 р., а Президент України підписав його 3 грудня. Розгляньмо далі деякі загальні аспекти акцизн...

В рубриці: 


Невраховані ПЗ з ПДВ минулого року Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 20 (18.5.2015) :: Суть справи :: Звітність
Платник ПДВ у травні 2015 року виявив помилку за звітний період травень 2014
року: за отриманим авансом у сумі 66 тис. грн від неплатника ПДВ не
визначено ПЗ з ПДВ. Як виправити помилку, враховуючи, що платник ПДВ має
від’ємне значення поперед...

ЄСВ: мінімум чи факт? Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 20 (18.5.2015) :: Суть справи :: Звітність
Запровадження нової форми звіту з ЄСВ, а також останні роз’яснення від ДФСУ
знову потребують аналізу щодо нарахування та відображення у звітності
мінімального страхового внеску з ЄСВ роботодавцями, відповідно до ч. 5 ст. 8
Закону про ЄСВ. ...

0.010285