(044) 391-51-92
ru ua

Маєте пропозиції, зауваження чи побажання? Зв’яжіться з редакцією!
Ми неодмінно відповімо.



 Актуально!




Ближайшие семинары,
тренинги, вебинары ...

Все семинары ...         
(полный план-график)









 : загальний по сайту



Курсы валют на PROext

Дебет-Кредит № 23 (9.6.2014)
Життя :: Що нового?

Увага! Архівна публікація 

 


Ця сторінка містить давню архівну публікацію бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит", яка на даний час ймовірно втратила актуальність і може не відповідати діючим нормам бухгалтерського та податкового обліку.
Для роботи з актуальними матеріалами журналу перейдіть до ONLINE.dtkt.ua.

Що нового

Скасовано роз’яснення щодо заповнення форми №1-відходи

! Юрособам

Держстат відкликав та скасував Роз’яснення щодо заповнення форми державного статистичного спостереження №1-вiдходи «Поводження з вiдходами», затверджене заступником голови Держстату України 12 грудня 2012 року.

Нагадаємо, що форму №1-відходи подають органу Держстату за місцем здійснення економічної діяльності юрособи, їхні відокремлені підрозділи, діяльність яких пов’язана з утворенням, поводженням із відходами І — IV класів небезпеки, на яку отримано дозвіл уповноважених органів, за встановленим переліком.

Лист Держстату від 12.05.2014 р. №20-19/104-14


Перераховувати лікарняні працівникам з оплатою ЄТС не треба

! Роботодавцям

ФСС з ТВП розглянув питання щодо перерахунку лікарняних працівникам з оплатою за єдиною тарифною сіткою.

Зазначено, що при обчисленні середньої заробітної плати для розрахунку страхових виплат може враховуватися лише заробіток, з якого сплачені страхові внески (єдиний внесок) до ФСС з ТВП.

З огляду на це немає підстав для коригування заробітної плати у зв’язку з підвищенням посадових окладів, оскільки страхові виплати не будуть забезпечені фінансовими ресурсами Фонду.

Усі виплати, з яких сплачено страхові внески (єдиний внесок) під час обчислення середньої заробітної плати для розрахунку страхових виплат, враховуються в межах максимальної величини в тому місяці, в якому їх було нараховано, в т. ч. суми донарахувань із зарплати за січень — березень 2013 р. згідно з Постановою КМУ №197 «Про підвищення оплати праці працівників установ, закладів, організацій окремих галузей бюджетної сфери», які включені до фонду оплати праці у квітні.

Лист ФСС з ТВП від 14.05.2013 р. №04-29-1206


Право використання режиму тимчасового ввезення може бути передано іншій особі

! Суб’єктам ЗЕД

Міндоходів зазначило, що право використання режиму тимчасового ввезення щодо товарів може бути передано особою, відповідальною за дотримання такого митного режиму, будь-якій іншій особі. Це можливо за умови, якщо така інша особа:

1) відповідає вимогам, установленим Митним кодексом України;

2) бере на себе зобов’язання особи, відповідальної за дотримання митного режиму тимчасового ввезення.

Дозвіл на це надається митним органом за заявою особи, відповідальної за дотримання такого митного режиму. Разом із заявою подається:

— письмова заява особи, що має намір прийняти право використання митного режиму тимчасового ввезення, про взяття на себе зобов’язань особи, відповідальної за дотримання відповідного митного режиму;

— письмову згоду особи-нерезидента — сторони зовнішньоекономічного договору, згідно з яким товари тимчасово ввезено на митну територію України, на передачу права використання митного режиму тимчасового ввезення.

Рішення про надання дозволу на передачу такого права або відмову в наданні дозволу приймається керівником митного органу або уповноваженою ним посадовою особою та оформлюється шляхом накладення відповідної резолюції на заяві.

Про прийняте рішення митний орган невідкладно письмово або в електронній формі повідомляє особу, яка звернулася із заявою.

Роз’яснення Міндоходів від 28.05.2014 р.


Порядок обліку платників податків — у новій редакції

! Платникам податків

Мінфін вніс зміни до Порядку обліку платників податків і зборів.

Порядком, зокрема, встановлено, що в разі перереєстрації кримських підприємців і отримання контролюючими органами відомостей держреєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника або заяви за ф. №1-ОПП чи за ф. №5-ОПП із позначкою «Зміни» облік таких платників здійснюється з урахуванням такого:

1) прийняття заяв та документів від таких платників податків, а також узяття їх на облік здійснюються не пізніше наступного робочого дня з дня отримання відомостей з Єдиного державного реєстру або заяв від платників податків;

2) платників податків, які змінили місцезнаходження/місце проживання до набрання чинності наказом і не були взяті на облік за новим місцезнаходженням, відповідні контролюючі органи ставлять на облік протягом двох днів після набрання чинності цим наказом.

Облік платників податків у контролюючих органах ведеться за податковими номерами.

Наказ Мінфіну від 22.04.2014 р. №462
набере чинності з дня опублікування (станом на 03.06.2014 р. не опублікований)


Платник ПДВ постачає товари неплатнику: заповнюємо Реєстр ПН

! Платникам ПДВ

Міндоходів роз’яснило, як платнику, який постачає товари неплатнику ПДВ, заповнити графи розділу I Реєстру виданих та отриманих податкових накладних.

При заповненні розділу I «Видані податкові накладні» Реєстру податкових накладних, що виписані при постачанні товарів/послуг покупцю, який не зареєстрований платником ПДВ:

— у графі 1 записується порядковий номер податкової накладної;

— до граф 2, 3 переносяться відповідні реквізити податкової накладної;

— у графі 4 «вид документа» проставляється позначення «ПНП02» (постачання неплатнику податку);

— у графі 5 «найменування (прізвище, ім’я, по батькові — для фізичної особи — підприємця) покупця» записується «Поставка неплатнику податку» або «Натуральна виплата в рахунок оплати праці фізичним особам» тощо;

— у графі 6 «Індивідуальний податковий номер платника податку — покупця» проставляється нуль;

— у графах 7 — 13 відображаються вартісні показники щодо поставки товарів/послуг.

Роз’яснення Міндоходів від 29.05.2014 р.


За несплату вартості путівок страхувальник платить штраф

! Страхувальникам у ФСС з ТВП

ФСС з ТВП нагадав, що для забезпечення відновлення здоров’я застрахована особа та члени її сім’ї мають право на отримання санаторно-курортного лікування, оздоровлення в спеціалізованих оздоровчих закладах (у тому числі дитячих).

Часткова оплата вартості путівки до санаторію вноситься до каси страхувальника за основним місцем роботи застрахованої особи, а за відсутності каси — через установу банку на транзитний рахунок органу Фонду за місцем обліку страхувальника.

Сума оплати часткової вартості путівки, внесена застрахованою особою до каси, має бути перерахована на транзитний рахунок робочого органу Фонду протягом трьох банківських днів після її внесення.

За відсутності квитанції до прибуткового касового ордера або квитанції про часткову оплату вартості путівки застрахованій особі путівка не видається.

У разі порушення порядку видачі путівок сума витрат Фонду за путівки, які видані з порушенням названого Порядку, у тому числі невикористані, не береться до заліку та відшкодовується за рахунок страхувальника.

Страхувальники у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50% такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників накладається штраф у розмірі 10% несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1% зазначених сум коштів, розрахована за кожен день прострочення платежу.

Лист ФСС з ТВП від 13.03.2014 р. №05-09/Н-399з-68


Звітуємо про зайнятість: які звіти повинен подавати роботодавець?

! Роботодавцям

Фонд соцстрахування на випадок безробіття нагадав, що згідно з Законом про зайнятість населення з 01.01.2013 р. (дата набрання чинності Законом) роботодавці зобов’язані подавати до центрів зайнятості таку звітність:

— інформацію про зайнятість і працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню;

— інформацію про попит на робочу силу (вакансії);

— інформацію про заплановане масове вивільнення працівників у зв’язку зі змінами в організації виробництва та праці.

Крім того, Фонд звертає увагу, що до державної служби зайнятості не подається звітність про прийнятих працівників (форма №5-ПН), яка втратила чинність згідно з Наказом Мінсоцполітики від 18.03.2013 р. №123.

Звітність про розмір зарплати та про використання робочого часу працівників подавалася до 01.01.2013 р. роботодавцями, з якими укладено договори про працевлаштування безробітних з наданням дотації відповідно до Порядку надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних від 10.01.2001 р. №1, який втратив чинність з 30.04.2013 р.

Лист ФСС з безробіття від 03.09.2013 р. №ДЦ-01-5474/0/6-13


Лікарняні розраховуємо окремо за основним місцем праці та за сумісництвом

! Роботодавцям

Мінсоцполітики розглянуто питання щодо розподілу оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавців між різними джерелами оплати праці.

Так, міністерство пропонує: якщо оплата праці здійснюється з різних джерел, допомогу з тимчасової непрацездатності розраховувати окремо за основним місцем роботи та за місцем роботи за сумісництвом.

Лист Мінсоцполітики від 25.10.2013 р. №611/18/99-13


Податківці нагадують про порядок накладення електронних підписів

! СГ

Податківці нагадують, що платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.

Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків у такому порядку:

— першим — ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера);

— другим — ЕЦП керівника;

— третім — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

За відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку:

— першим — ЕЦП керівника;

— другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

Платником податків — фізособою — суб’єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку:

— першим — ЕЦП платника податків — фізичної особи;

— другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності).

Роз’яснення Міндоходів від 23.05.2014 р.


Підприємець-пенсіонер може добровільно сплачувати ЄСВ після 60 років

! ФОП

Пенсійний фонд роз’яснив, що фізособи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Відповідно до ст. 36 Закону №1058 «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років та за наявності страхового стажу не менше 15 років. До досягнення віку, встановленого абзацом першим цієї статті, право на пенсію за віком мають жінки 1961 року народження і старші після досягнення ними відповідного віку, передбаченого зазначеною статтею.

Отже, фізичні особи — підприємці, яким призначено пенсію за віком відповідно до Закону №1058 зі зменшенням пенсійного віку відповідно до ст. 55 Закону України від 28.02.91 р. №796-XII «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» або ст. 13 Закону України від 05.11.91 р. №1788-XII «Про пенсійне забезпечення», набудуть права на добровільну сплату єдиного внеску після досягнення пенсійного віку, визначеного ст. 26 Закону №1058. Тобто після досягнення 60-річного віку та за наявності страхового стажу не менше 15 років.

Лист ПФУ від 10.02.2014 р. №3672/03-20


Перебіг строків податкових перевірок перериватися не може

! СГД

Міністерство доходів і зборів повідомило, що згідно з п. 82.1 статті 82 Податкового кодексу тривалість перевірок, визначених у статті 77, не повинна перевищувати:

— для великих платників податків — 30 робочих днів;

— для суб’єктів малого підприємництва — 10 робочих днів;

— для інших платників податків — 20 робочих днів.

Продовження строків проведення цих перевірок можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш ніж:

— на 15 робочих днів для великих платників податків;

— на 5 робочих днів для суб’єктів малого підприємництва;

— на 10 робочих днів для інших платників податків.

Таким чином, нормами Податкового кодексу не передбачається переривання перебігу строків проведення перевірки.

Лист Міндоходів від 08.10.2013 р. №12715/6/99-99-22-02-05-15

Новини підготувала Світлана ЦАРУК, «Дебет-Кредит»



Наступна стаття:  На початок статті 



Повернення товару від покупця Частковий перегляд статті (тільки початок)
Суть справи :: Що нового?
Складна політична ситуація в Україні стала ще однією причиною посилення економічної кризи. Що, своєю чергою, призводить до ризику неплатежів з боку покупців товарів, які ще вчора здавалися надійними. Одним із рішень проблем розрахунків із покупцями є пове...

В рубриці: 


Що нового Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 22 (1.6.2015) :: Життя :: Що нового?
Затверджено Інструкцію про порядок сплати ЄСВ
Звіт з ЄСВ: порядок заповнення в разі отримання компенсації з бюджету
Підприємець не може бути засновником господарського товариства ...

Що нового Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 21 (25.5.2015) :: Життя :: Що нового?
Допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується і за день смерті
Звільняти працівників за прогул в районах АТО не можна
Затверджено перелік товарів, які оформляє Енергетична митниця ДФС ...

0.01283