(044) 391-51-92
ru ua

Маєте пропозиції, зауваження чи побажання? Зв’яжіться з редакцією!
Ми неодмінно відповімо.



 Актуально!




Ближайшие семинары,
тренинги, вебинары ...

Все семинары ...         
(полный план-график)









 : загальний по сайту



Курсы валют на PROext

Дебет-Кредит № 50 (12.12.2005)
Суть справи :: Практика

Увага! Архівна публікація 

 


Ця сторінка містить давню архівну публікацію бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит", яка на даний час ймовірно втратила актуальність і може не відповідати діючим нормам бухгалтерського та податкового обліку.
Для роботи з актуальними матеріалами журналу перейдіть до ONLINE.dtkt.ua

або оберіть потрібний вам разділ ДК-порталу в верхньому рядку навигації.

Цифрові продукти: визначення і розповсюдження

Торгівля електронними матеріалами (комп’ютерними програмами, відео- або музичними творами, мультимедійними продуктами, іграми тощо) є абсолютно новим видом торгівлі, де повний цикл операції (від укладення договору до споживання продукту) може бути здійснений через одну і ту ж мережу. Нині електронна комерція — найактуальніша тема у світі у зв’язку з її новизною і суперечливістю. Україна наразі робить перші кроки на шляху оподаткування операцій в Інтернеті, і багато питань тут ще не врегульовано. У цій статті ми розглянемо види цифрових продуктів та умови їх розповсюдження.

Визначення цифрового продукту та його види

Цифровими продуктами називаються такі продукти, які можуть бути оцифровані (подані у цифровій формі) і переміщені через таку мережу, як Інтернет. На сучасному електронному ринку цифрові продукти переважно складаються з інформаційних продуктів, які спочатку створюються у цифровому форматі, а потім роздруковуються або відтворюються на фізичних засобах.

Цифровий продукт є послідовністю двійкових знаків (нулів та одиниць). Будь-яка його копія є таким самим продуктом — «двійником», і між ними немає жодних відмінностей. Проте не всі візуальні зображення можуть бути цифровим продуктом. Наприклад, якщо картина є твором мистецтва і для споживача важливий запах полотна, структура масляної фарби і відчуття мазка давно померлого художника, то копія картини в електрон­ному вигляді відрізняється від оригіналу.

Ніхто не втрачає права володіння цифровим продуктом, якщо в той самий час хтось інший придбаває право на його «двійника». На відміну від фізичних цифрові продукти можна розповсюджувати безкінечно, вони складаються із розрізнених частин, не займають простору і їх можна рекомбінувати.

Цифрові продукти:

а) можуть бути заміною матеріальних продуктів або продуктів, що не мають фізичних аналогів;

б) можуть не мати фізичних аналогів (у таких випадках вони часто замінюють роботу, що виконується вручну);

в) можуть мати фізичні аналоги, які продаються лише як частина великих продуктів.

Існують три основні відмітні характеристики цифрових продуктів (див. таблицю 1).

Види і класифікація цифрових продуктів наведені у таблиці 2.

Розповсюдження цифрових продуктів

Цифрові продукти можуть розповсюджуватися двома способами.

1. За допомогою носія (дискета, компакт-диск тощо). Згідно з Законом України від 23.03.2000 р. №1587-III «Про розповсюдження примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних», розповсюдження на території України примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм і баз даних, а також їх прокат дозволяються лише за умови їх маркування контрольними марками.

2. Через мережу (наприклад, Інтернет або телекомунікаційну мережу). Вищезазначений Закон не поширюється на ті випадки, коли аудіовізуальні твори, комп’ютерні програми і бази даних розповсюджуються через Інтернет і телекомунікаційні мережі. Річ у тім, що до примірників твору, комп’ютерної програми, бази даних цей закон відносить лише ті їх копії, які записані на відповідному матеріальному носії. Такий підхід є цілком логічним, адже наклеїти марку на цифровий продукт, що не має матеріального носія, неможливо.

У наступній публікації буде розглянуто деякі питання обкладання ПДВ товарів і послуг, що поставляються з використанням комп’ютерних мереж.

Таблиця 1

Основні відмітні характеристики цифрових продуктів
№ з/п
Характеристики
Коментар
1.
Незруйновність Створений один раз цифровий продукт підтримує свою форму і якість безконечно довго через відсутність фізичного зношення і небезпеки розірватися, розбитися тощо. Якість цифрового продукту не гіршає залежно від того, як довго і як часто його використовують
2.
Можливість трансформування (легкість видозміни) Зміст цифрових продуктів може бути змінено негайно
3.
Відтворюваність Цифрові продукти можуть вільно створюватися, зберігатися і передаватися. Це означає, що після того, як їх творець здійснив первісні капіталовкладення, граничні витрати виробництва* майже дорівнюють нулю
* Граничні витрати визначаються як зміна загальних витрат, що припадають на одну одиницю продукції. Вони є змінними витратами і залежать від збільшення випуску продукції у короткостроковому періоді. Зміна граничних витрат може статися, наприклад, через зміну ціни сировини або збільшення розміру зарплати службовців, які працюють на неповну ставку.

Таблиця 2

Класифікація цифрових продуктів
№ з/п
Найменування цифрових продуктів
Приклади
1. нформаційні та розважальні продукти
1.
Продукти, що мають паперовий аналог:  
а) інформаційні продукти; Газети, журнали, книги
б) інформація про товар, що має паперовий аналог Технічна характеристика виробу, посібник для користувача, посібник з навчання торгових агентів
2.
Графіка Фотографії, листівки, календарі, карти, афіші
3.
Аудіопродукція Музичний звукозапис, доповіді
4.
Відеопродукція Фільми, телепередачі, ігри
5.
Бази даних і комп’ютерні програми  
2. Символи, знаки та концепції
1.
Квитки і бронювання У готелях, авіаперельотах, на концерти, спортивні заходи
2.
Фінансові інструменти Чеки, електронні гроші, кредитні картки, цінні папери
3. Процеси і послуги
1.
Урядові послуги Форми (бланки, анкети тощо), платежі із соцзабезпечення
2.
Електронний обмін повідомленнями Листи, факси, телефонні дзвінки
3.
Бізнес-процеси Замовлення, бухгалтерський облік, ведення обліку товарів, укладення контрактів
4.
Аукціонний продаж та електронні маркірувальні знаки  
5.
Дистанційне навчання, телемедицина та інші інтерактивні послуги  
6.
Віртуальне кафе та інтерактивні розважальні заходи  
7.
Послуги в режимі реального часу (online)  
8.
Ведення пошуку  

Ірина СОЛОДЧЕНКО



Наступна стаття:  На початок статті 



Судова практика Частковий перегляд статті (тільки початок)
Судова практика :: Практика
За матеріалами Верховного суду України Спори з податковими органами донині займають перші шпальти різноманітних бухгалтерських видань. У рубриці «Судова практика» сьогоднішнього числа «ДК» пропонуємо нашим читачам звернути увагу на рішення Судо...

В рубриці: 


Документи перевірені, але ще потрібні Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 22 (1.6.2015) :: Суть справи :: Практика
Якщо на підприємстві пройшла планова перевірка ДПІ за 3 роки, то чи може
підприємство здати документи, охоплені перевіркою, до архіву? ...

Відступлення права вимоги «єдиннику» Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 22 (1.6.2015) :: Суть справи :: Практика
ТОВ на загальній системі хоче відступити право вимоги боргу в 10 тис. грн.
Відступає ТОВ на єдиному податку. Варіантів два: відступлення за 3 тис.
гривень або відступлення безоплатно. Який варіант є вигіднішим з погляду
оподаткування? Коли вин...

0.017659