Зателефонуйте нам
ru ua

Маєте пропозиції, зауваження чи побажання? Зв’яжіться з редакцією!
Ми неодмінно відповімо.



 Актуально!




Чергові семінари,
тренінги, вебінари ...
Більше семінарів ...









 : загальний
   (по всіх сайтах ДК)






Дебет-Кредит № 26 (26.6.2006)
Життя :: Що нового?

Увага! Архівна публікація 

 


Ця сторінка містить давню архівну публікацію бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит", яка на даний час ймовірно втратила актуальність і може не відповідати діючим нормам бухгалтерського та податкового обліку.
Для роботи з актуальними матеріалами журналу перейдіть до ONLINE.dtkt.ua

або оберіть потрібний вам разділ ДК-порталу в верхньому рядку навигації.

Що нового

За роботу на комп’ютері передбачено додаткові дні відпустки

Лист Міністерства праці та соціальної політики України від 11.04.2006 р. №85/13/87-06 «Про розгляд звернення»

! Працедавцям

ДК запитав: Чи мають право працівники, постійно зайняті на роботах за комп’ютером, на доплату за шкідливі умови?

Мінпраці відповіло: За умови дотримання Державних санітарних правил і норм роботи з візуальними дисплейними терміналами електронно-обчислювальних машин (ЕОМ) та Правил охорони праці під час експлуатації електронно-обчислювальних машин, робота на персональному комп’ютері не належить до робіт із шкідливими умовами праці, а тому обов’язкова доплата за таку роботу законодавством не передбачена.

Наш коментар: Чинне трудове законодавство, яке передбачає пільги особам, зайнятим на роботах зі шкідливими умовами праці, не встановлює таких пільг для працівників, що працюють за ... (Читайте коментар повністю)

* * *

Створення резерву для відпускних в середині року — порушення правил бухобліку

Лист Мінфіну України від 09.06.2006 р. №31-34000-20-25/12321 «Про розгляд звернення»

! Усім суб’єктам господарювання

«ДК» запитав: Чи випливає з п. 13 П(С)БО 11 та п. 7 П(С)БО 26 те, що резерв відпускних у бухобліку створюється на кожному підприємстві обов’язково? Якщо так, то чи не буде порушенням, якщо його буде створено в середині року, а не у січні?

Мінфін відповідає: Норма, встановлена п. 7 П(С)БО 26 «Виплати працівникам» і п. 13 П(С)БО 11 «Зобов’язання», є імперативною для застосування в бухгалтерському обліку. Тобто вона обов’язкова і не допускає інших варіантів.

Наш коментар: Пунктом 13 П(С)БО 11 «Зобов’язання» передбачено, що забезпечення створюється для відшкодування наступних (майбутніх) операційних витрат, у тому числі на виплату відпускних ... (Читайте коментар повністю)

* * *

При врегулюванні сумнівної заборгованості коригування ПЗ та ПК не відбувається

Лист ДПАУ від 09.03.2006 р. №4343/7/16-1517-1
Лист ДПАУ від 03.05.2006 р. №4939/6/15-0316

! Платникам ПДВ, податку на прибуток

Як було: До 31.03.2005 р. правила коригування податкових зобов’язань та кредиту, визначені п. 4.5 Закону про ПДВ, застосовувались також при збільшенні сум ВВ або ВД внаслідок проведення процедур врегулювання сумнівної (безнадійної) заборгованості відповідно до Закону про прибуток. У зв’язку з визнанням боргу покупця безнадійним ПДВ, нарахований у зв’язку з такою поставкою, перераховувався відповідно до змін бази оподаткування.

Як є тепер: З 31.03.2005 р. п. 4.5 Закону передбачає коригування податкових зобов’язань та податкового кредиту з ПДВ постачальника та отримувача, якщо після поставки товарів (послуг) здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи перегляд цін, перерахунок у разі повернення товарів.

ДПАУ роз’яснює: У листі від 09.03.2006 р. №4343/7/16-1517-1 (с. 64) підкреслюється, що нова редакція п. 4.5 Закону «не передбачає коригування податкових зобов’язань і податкового кредиту з податку на додану вартість у разі проведення процедур з врегулювання сумнівної (безнадійної) заборгованості відповідно до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», а тому після 31.03.2005 р. податковий кредит та податкові зобов’язання з ПДВ у разі проведення процедур з врегулювання сумнівної (безнадійної) заборгованості не підлягають коригуванню».

У листі від 03.05.2006 р. №4939/6/15-0316 (с. 63) сказано, що «суми безнадійної заборгованості в частині, що не відноситься до складу валових витрат, у разі коли відповідні заходи щодо стягнення таких боргів не привели до позитивного наслідку згідно з п. 5.2.8 Закону,.. відображаються у рядку 04.13 «інші витрати, крім визначених у 04.1 — 04.12» декларації з податку на прибуток підприємства».

Кредиторська заборгованість за отримані товари, за якою минув термін позовної давності, класифікується як безповоротна фінансова допомога і відображається в рядку 01.6 «інші доходи, крім визначених у 01.1 — 01.5» і одночасно зі знаком «мінус» у рядку 01.1. Декларації, у якій вона раніше була відображена при отриманні коштів.

Наш коментар: Законом №25051 з 31.03.2005 р. із Закону про ПДВ вилучено посилання на можливість ... (Читайте коментар повністю)

* * *

Допомога при народженні виплачується звільненому на підприємстві, де він працював під час народження дитини

Листи виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 16.05.2006 р. №04-29-1044 «Про розгляд звернення» та від 05.05.2006 р. №04-29-942 «Про розгляд звернення»

! Усім суб’єктам господарювання

«ДК» запитав: 1. Через два тижні після звільнення (27.04.2006 р.) працівник приніс свідоцтво про народження дитини, датоване 10.04.2006 р. Чи має право підприємство виплатити звільненому допомогу, яка надається при народженні дитини, і в якій сумі?

2. Якщо під час перевірки встановлено, що лікарняний заповнений з порушенням (частково не заповнений зворотний бік), чи є це підставою для відмови у зарахуванні витрат Фондом?

ФСС з ТВП відповів: 1. Звернення застрахованої особи за допомогою, яка надається при народженні дитини, після звільнення з роботи не позбавляє її права на неї. Підприємство, на якому вона працювала під час настання страхового випадку, повинно виплатити 3400 грн і надати довідку про виплачену суму та період, за який її виплачено.

2. Часткове заповнення страхувальником зворотного боку листка непрацездатності не є підставою для відмови у зарахуванні витрат Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Наш коментар: Щодо відповіді на перше запитання, то тут можливі дві ... (Читайте коментар повністю)

* * *

ДСБЕЗ має право контролювати відшкодування ПДВ

Лист МВС України від 27.03.2006 р. №4856/ВР «Щодо правомірності проведення підрозділами ДСБЕЗ перевірок підприємств з питань законності відшкодування податку на додану вартість»

! Платникам ПДВ

МВС роз’яснює: Відшкодування сум ПДВ — це частина видатків бюджету. Оскільки пріоритетним напрямом діяльності органів внутрішніх справ визначено протидію правопорушенням у бюджетній сфері, то перевірки видаткової частини Держбюджету належать до компетенції підрозділів Державної служби боротьби з економічною злочинністю МВС України (далі — ДСБЕЗ).

Наш коментар: Податок на додану вартість належить до загальнодержавних податків, своє­часність, достовірність, повноту нарахування та сплати якого контролюють органи ДПАУ та митні ... (Читайте коментар повністю)

* * *

Із зарплати іноземців, які постійно проживають в Україні, до фонду безробіття утримується 0,5%

Лист Державного центру зайнятості Мінпраці та соціальної політики України від 17.04.2006 р. №ДЦ-06-2010/0/6-06 «Про розгляд звернення»

! Працедавцям

«ДК» запитав: Чи утримується з нарахованої іноземцю зарплати страховий внесок до Фонду безробіття у розмірі 0,5%?

Мінпраці відповіло: Згідно з п. 6 постанови КМУ від 01.11.99 р. №20281 дозвіл на працевлаштування не потрібний іноземцям, які постійно проживають в Україні. На таких осіб поширюється дія третього абзацу п. 2 ст. 1 Закону «Про розмір внесків на деякі види загальнообов’язкового державного соціального страхування» щодо сплати 0,5% на страхування на випадок безробіття від суми оплати праці.

Таблиця 1

Необхідність дозволу та утримання внесків на безробіття із зарплати іноземців
Категорія іноземця
Наявність дозволу
Утримання внесків до ФССВБ
1. Іноземці, які мають постійне місце проживання та працюють на території України дозвіл на працевлаштування не потрібен відповідно до п. 6 постанови №2028 відповідно до абзацу 3 п. 2 ст. 1 Закону №2213, утримується 0,5% із заробітної плати
2. Іноземці та особи без громадянства, які тимчасово працюють за наймом в Україні потрібен дозвіл на працевлаштування відповідно до п. 4 постанови №2028 не утримується 0,5% із заробітної плати згідно зі ст. 5 Закону №1533

Наш коментар: Іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають ... (Читайте коментар повністю)

* * *

Первинна документація будівельних організацій залежить від статусу замовника

Лист Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 03.04.2006 р. №11/8-374 «Щодо надання інформації»

! Будівельним організаціям

Як було: В основі проблеми документозабезпечення операцій житлового будівництва часто лежить суперечність між цивільно-правовою суттю правовідносин, що виникають між споживачами і виробниками будівельно-монтажних робіт (БМР), і структурою типової будівельної первинної документації.

Якщо припустити, що на будівництво 100-квар­тирного житлового будинку підрядчик уклав 100 договорів підряду з кожним із 100 замовників (окремо на кожну квартиру), то підрядчик не може оформити повноцінні первинні документи. А обов’язковість їх щомісячного складання передбачена наказом Держбуду від 21.06.2002 р. №237/5.

(Тут слід підкреслити, що форма №КБ-3 повинна складатися будівельними організаціями незалежно від типу джерела фінансування і виду виконуваних робіт1. В усякому разі, чиновники Міністерства будівництва схильні саме до таких розширених трактувань сфери дії типових форм2.)

Річ у тім, що типові форми відображають виконання робіт загалом по об’єкту, а не за кожним договором зі споживачем. Тому, наприклад, фізособа, яка замовила квартиру на п’ятому поверсі, не підписує форму №КБ-3, де відображено виконання робіт з будівництва першого поверху.

А збирати щомісяця по сотні підписів замовників на кожній формі — немислимо.

Таким чином, Мінбуд загнав будівельні організації у глухий кут. З одного боку, вимагає від них складання типових форм, з реквізитів яких виходить, що їх повинен підписувати саме замовник. А з іншого — кожен із замовників не може бути замовником цілого об’єкта. Формат же первинної документації відображає якраз обсяги робіт загалом по об’єкту.

Міністерство будівництва пропонує будівельним підприємствам такий вихід з цього абсурдного становища: форми повинна підписувати «за замовника» якась «юридична особа, яка за дорученням інвесторів розмістила замовлення на будівництво багатоквартирного будинку».

Наш коментар: Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства ... (Читайте коментар повністю)



Наступна стаття:  На початок статті 



При поверненні сум у зв’язку з нарахуванням ПК з ПДФО утримання в соцфонди не враховуються Частковий перегляд статті (тільки початок)
Життя :: Що нового?
! Фізичним особам ДПАУ роз’яснює: Законом про доходи встановлені окремі, не пов’язані між собою порядки визначення об’єкта оподаткування при нарахуванні заробітної плати і нарахування податкового кредиту з ПДФО. ДПАУ і надалі дотримується думки пр...

В рубриці: 


Що нового Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 22 (1.6.2015) :: Життя :: Що нового?
Затверджено Інструкцію про порядок сплати ЄСВ
Звіт з ЄСВ: порядок заповнення в разі отримання компенсації з бюджету
Підприємець не може бути засновником господарського товариства ...

Що нового Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 21 (25.5.2015) :: Життя :: Що нового?
Допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується і за день смерті
Звільняти працівників за прогул в районах АТО не можна
Затверджено перелік товарів, які оформляє Енергетична митниця ДФС ...

0.106733