Зателефонуйте нам
ru ua

Маєте пропозиції, зауваження чи побажання? Зв’яжіться з редакцією!
Ми неодмінно відповімо.



 Актуально!




Чергові семінари,
тренінги, вебінари ...
Більше семінарів ...









 : загальний
   (по всіх сайтах ДК)






Дебет-Кредит № 26 (26.6.2006)
Життя :: Почуття обов’язку

Увага! Архівна публікація 

 


Ця сторінка містить давню архівну публікацію бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит", яка на даний час ймовірно втратила актуальність і може не відповідати діючим нормам бухгалтерського та податкового обліку.
Для роботи з актуальними матеріалами журналу перейдіть до ONLINE.dtkt.ua

або оберіть потрібний вам разділ ДК-порталу в верхньому рядку навигації.

П(С)БО 31 «Фінансові витрати» — з 2007 року

Наказом від 28.04.2006 р. №415 Мінфін затвердив Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 31 «Фінансові витрати» (див. с. 67), яке набирає чинності з 01.01.2007 р. Коротко проаналізуємо введені ним нові поняття, а також визначимо, до яких статей фінансової звітності мають включатися суми фінансових витрат.

П(С)БО 16 «Витрати»

Склад фінансових витрат визначено в П(С)БО 16 «Витрати». Це витрати на проценти за користування кредитами, випущені облігації, фінансову оренду та інші витрати підприємства, пов’язані із залученням позикового капіталу.

Після набрання чинності П(С)БО 31 положення П(С)БО 16 стосуватимуться лише тих фінансових витрат, що не капіталізуються, а повністю відносяться на витрати періоду.

Фінансові витрати обліковуються на рахунку 95, який має два субрахунки: 951 «Відсотки за кредит» та 952 «Інші фінансові витрати».

Поки що будь-які фінансові витрати є витратами періоду. Тобто якщо підприємство використовує кредитні кошти для виробництва продукції з тривалим операційним циклом (вино, коньяк, зернова продукція тощо), або будує приміщення, або закладає багаторічні насадження, то відсотки за такі кредити воно повністю відносить на витрати в періоді, в якому вони нараховані.

Введено нові поняття

У П(С)БО 31 наводиться склад фінансових витрат.

Суть не змінилася: це витрати на проценти та інші витрати підприємства, пов’язані із запозиченнями. Своєю чергою, запозичення — це позики, векселі, облігації, а також інші види зобов’язань, на які нараховуються відсотки.

Капіталізація витрат та кваліфікаційний актив

З набранням чинності новим стандартом деякі фінансові витрати можна буде віднести на вартість об’єктів, у зв’язку зі створенням яких їх понесено. Це називається капіталізацією витрат. Її обов’язковою умовою є витрати на створення кваліфікаційного активу.

А кваліфікаційними є активи, на створення яких потрібно витратити суттєвий час. У П(С)БО 31 не сказано, який це час. При його визначенні можна скористатися певною аналогією кваліфікаційних активів з основними фондами: суттєвим часом можна вважати рік.

Хоча в наказі про облікову політику підприємство може самостійно визначати рівень такої суттєвості.

Норма капіталізації — це, по суті, середній процент, який фактично сплачує підприємство за користування запозиченими ресурсами.

Тепер ми можемо включити фінансові витрати до вартості таких об’єктів:

— собівартості продукції з тривалим операційним циклом;

— незавершених капітальних інвестицій;

— інвестиційної нерухомості.

Механізм капіталізації витрат

Цей механізм визначений у пунктах 6 — 14 П(С)БО 31.

Якщо ми позичаємо кошти для створення певного кваліфікаційного активу, жодних труднощів з віднесенням фінансових витрат на його вартість немає. Якщо запозичення, що вимагають фінансових витрат, призначені не тільки для створення певних кваліфікаційних активів, а й для інших цілей, треба капіталізувати лише частину фінансових витрат, яку визначаємо як добуток норми капіталізації та середньозважених витрат, пов’язаних зі створенням кваліфікаційного активу.

Умови капіталізації фінансових витрат:

— визнання витрат, пов’яза­них зі створенням кваліфікаційного активу;

— визнання фінансових витрат, пов’язаних зі створенням цього активу;

— виконання робіт для створення такого активу.

Інформацію про облікову політику, суму фінансових витрат, капіталізованих в звітному періоді, норму капіталізації ми повинні розкрити в примітках до фінансової звітності.

Суми фінансових витрат мають бути включені до статей фінансової звітності таким чином:

1) капіталізовані фінансові витрати мають бути відображені у статтях активу балансу, таких самих, в яких показані відповідні кваліфікаційні активи;

2) некапіталізовані фінансові витрати — у статті «Фінансові витрати» звіту про фінансові результати;

3) у звіті про рух грошових коштів відображення фінансових витрат, очевидно, залишиться без змін.

Юлія МИРОНОВА, «Дебет-Кредит»



Наступна стаття:  На початок статті 



Через рік — розрахунки за платіжними картками Частковий перегляд статті (тільки початок)
Життя :: Почуття обов’язку
Постановою від 29.03.2006 р. №377 (див. «ДК» №15/2006) КМУ затвердив порядок і умови переведення торгівців, що провадять господарську діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, на обов’язкове приймання платіжних карток при оплаті...

В рубриці: 


Як міндоходів перевірятиме ЄСВ Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 48 (2.12.2013) :: Життя :: Почуття обов’язку
З жовтня цього року запрацювали зміни щодо адміністратора ЄСВ: тепер цим внеском опікуватиметься Міндоходів. У «ДК» №40/2013 ми вже аналізували основні зміни в цьому питанні, зокрема щодо звітності з ЄСВ та довідок від ПФУ. У «ДК» №48/2013 ви зможете дізн...

Платежі до бюджету Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 48 (2.12.2013) :: Життя :: Почуття обов’язку
Наказом №609 від 22.10.2013 р. Міндоходів затвердило новий порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення пом...

0.09199