Зателефонуйте нам
ru ua

Маєте пропозиції, зауваження чи побажання? Зв’яжіться з редакцією!
Ми неодмінно відповімо.



 Актуально!




Чергові семінари,
тренінги, вебінари ...
Більше семінарів ...









 : загальний
   (по всіх сайтах ДК)






Дебет-Кредит № 26 (26.6.2006)
Життя :: Почуття обов’язку

Увага! Архівна публікація 

 


Ця сторінка містить давню архівну публікацію бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит", яка на даний час ймовірно втратила актуальність і може не відповідати діючим нормам бухгалтерського та податкового обліку.
Для роботи з актуальними матеріалами журналу перейдіть до ONLINE.dtkt.ua

або оберіть потрібний вам разділ ДК-порталу в верхньому рядку навигації.

Через рік — розрахунки за платіжними картками

Постановою від 29.03.2006 р. №377 (див. «ДК» №15/2006) КМУ затвердив порядок і умови переведення торгівців, що провадять господарську діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, на обов’язкове приймання платіжних карток при оплаті товарів та послуг. Триватиме цей процес з 1 липня 2007 р. до 1 січня 2009 р.

Історія цього «прогресивного» починання веде свій відлік з жовтня 2004 року. Тоді ст. 14 Закону про платіжні системи було доповнено пунктом 14.7 щодо обов’язково­го приймання платіжних карток. Йому в той час не приділили належної уваги, було тільки сказано, що умови і винятки при введенні вимог цього пункту визначає Кабінет Міністрів України.

Тепер маємо можливість про­ана­лізувати зміст і вимоги цього документа.

Хто звільнений від приймання карток

Вимоги п. 14.7 Закону про платіжні системи не поширюються на:

1) підприємства, річний обсяг розрахункових операцій яких з продажу товарів чи надання послуг не перевищує 5 млн грн (однак це не стосується АЗС, які зай­маються реалізацією нафтопродуктів). Якщо обсяг розрахункових операцій підприємства з початку року сягає 5 млн грн, воно повинно протягом місяця після визначення такого обсягу забезпечити обов’язкове приймання платіжних карток;

2) закриті заклади громадського харчування, які забезпечують харчування певного обмеженого контингенту споживачів, перелік яких визначений п. 3 постанови КМУ №377;

3) підприємства торгівлі з площею торговельних залів, що не перевищує 400 кв. м1.

Виходячи зі змісту п. 14.7 Закону про платіжні системи можна назвати ще одну категорію підприємств, на які не поширюється дія цього пункту, а також коментованої постанови. Це підприємства, які відповідно до ст. 10 Закону про РРО мають право не застосовувати РРО2.

Строки переведення на карткові розрахунки

Строки початку обов’язково­го приймання платіжних карток залежать від територіального розташування підприємств. Початок цього процесу планується на 1 липня 2007 року, тобто вже через рік.

Переведення на обов’язкове приймання платіжних карток повинно закінчитися 1 січня 2009 року.

Переваги чи недоліки?

Слід враховувати ряд факторів, які істотно впливають на при­вабливість еквайрингу3 для торговельного підприємства.

По-перше, послуга еквайрингу коштує дорожче, ніж послуга інкасації (еквайринг — 2,5 — 3% від обсягу розрахунків платіжними картками, а інкасація — 0,1 — 0,7% від суми інкасації). І хоча п. 5 коментованої постанови рекомендує НБУ розглянути можливість встановлення банками комісійної винагороди за еквайринг в розмірі не більше 2% від обсягу розрахунків, він все одно не стане економічно привабливішим порівняно з інкасацією.

По-друге, після розрахунку платіжною карткою кошти на рахунок підприємства потрапляють тільки на 2 — 4-й день (або пізніше).

По-третє, обов’язковою вимогою банку при встановленні термінального обладнання, як правило, є наявність телефонної лінії. Отже, якщо торговельна точка не телефонізована, то автоматично виникнуть додаткові витрати.

Крім того, спеціалізовані термінали для приймання платіжних карток сьогодні надаються в оренду банками, що є також додатковими витратами для підприємства торгівлі.

По-четверте, труднощі в комунікаціях при розрахунках платіжними картками, зокрема неякісна робота телефонних ліній або повна відсутність зв’язку, повільна обробка операцій у процесинговому центрі можуть призвести до затримки в обслуговуванні покупців, що негативно впливатиме на імідж торговельного закладу.

1 Не зрозуміло, яку саме площу слід враховувати: кожного окремого торговельного залу підприємства чи загальну площу всіх його торговельних залів. Сподіваємося, що це принципове питання буде додатково роз’яснено до початку застосування постанови.

2 Докладний перелік таких підприємств див. у постанові КМУ від 23.08.2000 р. №1336.

3 Еквайринг — організація банком розрахунків за допомогою платіжних карток на підприємствах торгівлі та послуг.

Анатолій БЄЛОУСОВ, к. е. н.



Наступна стаття:  На початок статті 



Факсиміле на податковій накладній: правомірно? Частковий перегляд статті (тільки початок)
Суть справи :: Почуття обов’язку
Проблема підпису (особливо факсиміле) на податковій накладній (ПН) традиційно викликає до себе зацікавлення. Це пояснюється тим, що відсутність підпису на ПН трактується податковою як відсутність цієї самої ПН, а це означає, що в одержувача такої ПН не...

В рубриці: 


Як міндоходів перевірятиме ЄСВ Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 48 (2.12.2013) :: Життя :: Почуття обов’язку
З жовтня цього року запрацювали зміни щодо адміністратора ЄСВ: тепер цим внеском опікуватиметься Міндоходів. У «ДК» №40/2013 ми вже аналізували основні зміни в цьому питанні, зокрема щодо звітності з ЄСВ та довідок від ПФУ. У «ДК» №48/2013 ви зможете дізн...

Платежі до бюджету Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 48 (2.12.2013) :: Життя :: Почуття обов’язку
Наказом №609 від 22.10.2013 р. Міндоходів затвердило новий порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення пом...

0.033688