(044) 391-51-92
ru ua

Маєте пропозиції, зауваження чи побажання? Зв’яжіться з редакцією!
Ми неодмінно відповімо.



 Актуально!




Ближайшие семинары,
тренинги, вебинары ...
Все семинары ...
(полный план-график)









 : загальний
   (по всіх сайтах ДК)






Документи для роботи № 50 (10.12.2012)
Регуляторна політика

Увага! Архівна публікація 

 


Ця сторінка містить давню архівну публікацію бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит", яка на даний час ймовірно втратила актуальність і може не відповідати діючим нормам бухгалтерського та податкового обліку.
Для роботи з актуальними матеріалами журналу перейдіть до ONLINE.dtkt.ua.

Коментар. Контрольна стрічка РРО

Дивись документ:
Про затвердження Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних та Порядку передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрах

Наказ Мінфін від 8.10.2012 № 1057

З 01.01.2013 р. набирає чинності оновлена редакція п. 7 ст. 3 Закону про РРО1, яка зобов’язує СГ, що використовують у своїй діяльності РРО, передавати дротовими або бездротовими каналами зв’язку до ДПС електронні копії розрахункових документів та фіскальних звітних чеків, які, своєю чергою, містяться на контрольній стрічці у пам’яті РРО чи у пам’яті модемів, приєднаних до них. Сам Порядок такої передачі та Вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі (далі — Вимоги) затверджено наказом Мінфіну від 08.10.2012 р. №10572. Проаналізуймо, наскільки можливо буде з початку 2013 року реалізувати цей механізм передачі даних до ДПС.

Насамперед зазначимо, що самі Вимоги для сприйняття бухгалтерами є занадто технічним документом. Без допомоги спеціалістів з касових апаратів тут не обійтися. Тож наголосимо тільки на основних аспектах.

1 Закон України від 06.07.95 р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», зміни у п. 7 ст. 3, внесені Законом України від 02.12.2010 р. №2756-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України», набирають чинності з 01.01.2013 р.

2 Набрали чинності з 05.11.2012 р. Тексти документів див. у «ДК» №50/2012.

Модем може бути вбудованим та зовнішнім. Вбудованим є модем, що знаходиться під кожухом РРО, тоді як зовнішній модем підключається до зовнішнього порту РРО. У РРО з контрольною стрічкою в електронній формі повинен застосовуватись вбудований модем.

Модем повинен:

— забезпечувати з’єднання РРО із сервером обробки інформації каналам передачі інформації;

— мати засоби контролю за справністю та засоби тестування каналу передачі інформації;

— мати підтвердження відповідності вимогам чинних державних технічних регламентів та стандартів згідно із Законом від 17.05.2001 р. №2406-III «Про підтвердження відповідності». Якщо використовується вбудований модем, підтвердження його відповідності повинно проводитися у складі РРО, який містить цей модем.

РРО з модемом має ширшу функціональність.

РРО з модемом повинен забезпечувати, зокрема:

  • автоматичну із заданою сервером обробки інформації періодичністю передачу контрольно-звiтної інформації до сервера обробки інформації за протоколом передачі інформації (для РРО з КСЕФ та ЕККР, у тому числі передачу інформації про кожен надрукований розрахунковий документ);
  • на запит органів ДПС України передачу інформації (для РРО з КСЕФ та ЕККР, у тому числі передачу інформації про кожен надрукований розрахунковий документ);
  • захист контрольно-звiтної інформації від підміни, модифікації та перегляду під час передачі засобами МБ SAM;
  • збереження у контрольній стрічці дати та часу передачі контрольно-звiтної інформації до сервера;
  • прийняття та збереження у контрольній стрічці повідомлення від сервера обробки інформації про отримання контрольно-звiтної інформації, дати та часу прийняття цього повідомлення сервером;
  • проведення персоналізації МБ SAM, вбудованого в РРО або модем;
  • проведення персоналізації РРО, друкування даних для підтвердження виконання процедури персоналізації;
  • повторну передачу контрольно-звiтної інформації у разі, якщо отримане від сервера повідомлення буде містити таку вимогу;
  • накопичення контрольно-звiтної інформації у разі неможливості передачі її через порушення зв’язку із сервером обробки інформації з будь-яких причин та автоматичну передачу накопиченої інформації до сервера обробки інформації після відновлення зв’язку;
  • індикацію справного та несправного стану модема та каналу передачі інформації;
  • блокування проведення розрахункових операцій у разі:

    — технічної несправності модема, який до нього приєднаний, за винятком несправності каналу передачі інформації (тільки для РРО з КСЕФ);

<...>

Підпункт 3.1.2 Вимог (витяг)

Пам’ятайте: якщо касовий апарат протягом 72-х годин не матиме зв’язку із сервером ДПС, його роботу буде автоматично заблоковано.

Протягом I півріччя 2013 р. буде можливо працювати без штрафних санкцій у цьому питанні. З 01.07.2013 р. за кожне порушення у вигляді неподання інформації щодо РРО накладатиметься штраф 170 грн (п. 9 ст. 17 Закону про РРО).

Варто зазначити, що насправді підстав вірити, що цей механізм хоч якось запрацює з 01.01.2013 р., дуже мало. В Україні немає РРО, що відповідають вимогам, які висуває законодавець. Отже, доведеться дообладнувати ті РРО, що є тепер. А це додаткові, причому досить значні, кошти та час. Не кожне підприємство погодиться вивести РРО з експлуатації та віддати до сервісного центру на дообладнання. А якщо таких РРО більше ніж 20 одиниць?! Переоснащені касові апарати, можливо, варто буде перереєструвати у ДПС1 — а це також час, протягом якого підприємство не може працювати з використанням РРО. Та чи не буде таке дообладнання впливати на модифікацію РРО, що може стати підставою для відмови в перереєстрації дообладнаного РРО?! Використання неперереєстрованого касового апарата тягне за собою штрафні санкції (ч. 1 ст. 17 Закону про РРО).

1 На сьогодні питання доцільності перереєстрації таких РРО залишається відкритим. Не факт, що податківці вимагатимуть їх перереєстрації, адже законодавчих підстав для такої перереєстрації немає.

Відповідно до пп. 2.3 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом ДПАУ від 01.12.2000 р. №614, для перереєстрації РРО суб’єкт підприємницької діяльності подає до органу ДПС за місцем реєстрації РРО заяву довільної форми, в якій зазначено сферу застосування РРО, реєстраційне посвідчення, а також визначені пунктом 2.3 документи на господарську одиницю.

Крім того, наразі незрозуміло, чи можна буде через РРО, який саме передає дані до податкової, здійснювати розрахунки, чи цією операцією він блокується?!

Податківці також не можуть похизуватися готовністю приймати дані платників податків: вузол, де має зберігатися вся інформація, ще тільки на стадії розробки. Його запуск, за попередніми даними, заплановано на 28.12.2012 р. Адаптаційний період (без штрафів), нагадаємо, — I півріччя 2013 р.

Крім того, виникають досить значні сумніви, що цей вузол справді буде настільки технічно потужним, щоб мати можливість отримувати всі дані із найвіддаленіших куточків України. Не є таємницею, що технічні характеристики сервера не дозволяють своєчасно та повною мірою прийняти місячну (квартальну, річну) звітність платників податків. То що ж казати про весь масив аналітичних даних про кожен продаж через РРО по всій країні?! Адже ці масиви інформації навіть не порівняти, настільки вони різняться.

Певна річ, госпсуб’єктам, крім дообладнання РРО, доведеться витратитися на встановлення постійного та надійного інтернет-зв’язку. Може, у містах це й не проблема, а от на трасах, у маленьких селах, де один-єдиний магазин із касовим апаратом, про потужний швидкий Iнтернет для передачі даних на сервер податківців годі й мріяти.

Як бачимо, запитань тут більше, ніж відповідей.

Юлія КЛОВСЬКА, «Дебет-Кредит»



Наступна стаття:  Дивись документ...  На початок статті 





Узагальнююча податкова консультація щодо сплати земельного податку власниками нежитлових приміщень платниками єдиного податку — фізичними особами — підприємцями Частковий перегляд статті (тільки початок)
Оподаткування
Якщо підприємницька діяльність провадиться за рахунок здавання в оренду майна і земельної ділянки, то такий підприємець-наймодавець звільняється від нарахування (сплати) та подання податкової звітності з земельного податку....
Коментар ДК...

В рубриці: 


Про надання підприємствам громадських організацій інвалідів дозволів на право користування пільгами з оподаткування Частковий перегляд статті (тільки початок)
Лист Інші от 2.3.2015 № 4845/5/99-99-19-02-02-16
№ 20 (18.5.2015) :: Регуляторна політика
ДФСУ вважає, що видані раніше (до 01.01.2015 р.) громадським організаціям
інвалідів дозволи на право користування пільгами з оподаткування у 2015 році
не потребують заміни. ...

Щодо отримання допомоги по безробіттю Частковий перегляд статті (тільки початок)
Лист Державний центр зайнятості от 25.11.2014 № ДЦ-01-7995/0/6-14
№ 20 (18.5.2015) :: Регуляторна політика
Якщо страховий стаж особи протягом 12 місяців до її реєстрації як
безробітного становить менше ніж шість місяців, така особа має право на
отримання допомоги по безробіттю в мінімальному розмірі (на сьогодні — 544
гривні). ...

0.020402