Школа бухгалтера № 16 (28.8.2006) Практика
Увага! Архівна публікація | |
|
|
Ця сторінка містить давню архівну публікацію бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит", яка на даний час ймовірно втратила актуальність і може не відповідати діючим нормам бухгалтерського та податкового обліку.
Для роботи з актуальними матеріалами журналу перейдіть до ONLINE.dtkt.ua. | Бухгалтер та адмінвідповідальність Закінчення. Початок див. у «ШБ» № 15/2006 р. Факт здійснення адміністративного правопорушення фіксується протоколом, що складається у двох екземплярах. У протоколі відповідно до ст. 256 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) вказуються дата і місце його складання, дані про особу, що склала протокол і про порушника, місце, час здійснення й суть адміністративного правопорушення, прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо такі є, пояснення правопорушника й інші необхідні відомості. Протокол підписується особою, яка його склала, й особою, яка вчинила адміністративне правопорушення. За наявності свідків протокол може бути підписаний і ними. У випадку відмови особи, яка вчинила правопорушення, від підписання протоколу, в ньому робиться про це запис. Особа, що вчинила правопорушення, має право давати пояснення та зауваження за змістом протоколу, які додаються до нього, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання. Розгляд справ про адміністративні правопорушення, зазначені в таблиці1, здійснюється: - районними та міськими судами;
- органами контрольно-ревізійної служби;
- органами Пенсійного фонду України;
- органами Фонду загальнообовязкового державного соціального страхування України на випадок безробіття;
- органами Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України;
- органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Зазначимо, що органи податкової служби можуть розглядати тільки справи про адміністративні правопорушення, повязані з відхиленням від подання декларації про доходи (ст. 164-1) і порушенням порядку подання фінансової звітності та ведення бухгалтерського обліку при ліквідації юридичної особи (ст. 166-6). Відповідно до ст. 268 КУпАП справа про адміністративне правопорушення має розглядатися в присутності особи, яку притягують до адміністративної відповідальності. За відсутності такої особи справа може бути розглянута тільки якщо є дані про її своєчасне повідомлення про місце та час розгляду справи, і якщо від такої особи не надійшло клопотання про відстрочення розгляду справи. Ст. 34 КУпАП передбачена наявність обставин, що помякшують відповідальність за адміністративне правопорушення. Такими обставинами визнаються: - щире каяття винного;
- добровільне відшкодування збитків, усунення заподіяної шкоди;
- здійснення правопорушення під впливом душевного хвилювання або через важкі особисті чи сімейні обставини;
- здійснення правопорушення вагітною жінкою або жінкою, що має дитину віком до одного року, а також здійснення правопорушення неповнолітнім.
Орган (посадова особа), що розглядає справу про адміністративне правопорушення, може визнати помякшуючими й інші обставини, не зазначені в законі. Відповідно до ст. 35 КУпАП встановлено перелік обтяжуючих обставин, до яких відносяться, зокрема, наступні: - продовження протиправної поведінки, незважаючи на вимогу уповноважених на те осіб припинити її;
- повторне здійснення протягом року аналогічного правопорушення;
- - здійснення правопорушення групою осіб. Адміністративне правопорушення може бути
- вчинено як навмисно, так і по необережності, що не впливає на розмір відповідальності.
Однак при малозначності правопорушення орган, уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності (ст. 22 КУпАП). Особливу увагу звертаємо на такі моменти: - При здійсненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень відповідно до ч. 1 ст. 36 КУпАП адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.
- Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються тим самим органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, установленої за більш серйозне правопорушення з числа здійснених (ч. 2 ст. 36 КУпАП).
- Строк накладення адміністративного стягнення обмежений двома місяцями від дня здійснення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - двома місяцями від дня його здійснення (ст. 38 КУпАП).
1 Див. «ШБ» № 15/2006 на с. 28-29. Олена Лєснікова
Штраф до пенсійного фонду  Практика Продовження. Початок див. у «ШБ» № 15/2006 р. Несвоєчасна сплата страхових внесків Розглядаючи порядок визначення суми штрафів до Пенсійного фонду (далі - ПФ) ми зупинилися на визначенні строків затримки оплати страхових вне-сків1,...
Не у відпустку — у відрядження — на конференцію за кордон  № 22 (2.6.2008) :: Практика З роками популярність фірмових виїздів за кордон для проведення нарад, семінарів, корпоративних заходів зростає. Розглянемо, яким чином оформити зв’язок витрат на подібні заходи, забезпечивши їх «валововитратність». Службове відрядження – це поїздк...
Доставка товару покупцям  № 22 (2.6.2008) :: Практика Товар, придбаний покупцем, може бути вивезений ним самостійно або доставлений постачальником. Доставка товару покупцеві може здійснюватися як власним транспортом постачальника, так і за допомогою сторонніх транспортних організацій. При цьому вартість...
|