Зателефонуйте нам
ru ua

Маєте пропозиції, зауваження чи побажання? Зв’яжіться з редакцією!
Ми неодмінно відповімо.



 Актуально!




Чергові семінари,
тренінги, вебінари ...
Більше семінарів ...









 : загальний
   (по всіх сайтах ДК)






Школа бухгалтера № 16 (28.8.2006)
Практика

Увага! Архівна публікація 

 


Ця сторінка містить давню архівну публікацію бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит", яка на даний час ймовірно втратила актуальність і може не відповідати діючим нормам бухгалтерського та податкового обліку.
Для роботи з актуальними матеріалами журналу перейдіть до ONLINE.dtkt.ua

або оберіть потрібний вам разділ ДК-порталу в верхньому рядку навигації.

Бухгалтер та адмінвідповідальність

Закінчення. Початок див. у «ШБ» № 15/2006 р.

Факт здійснення адміністративного правопорушення фіксується протоколом, що складається у двох екземплярах.

У протоколі відповідно до ст. 256 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) вказуються дата і місце його складання, дані про особу, що склала протокол і про порушника, місце, час здійснення й суть адміністративного правопорушення, прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо такі є, пояснення правопорушника й інші необхідні відомості.

Протокол підписується особою, яка його склала, й особою, яка вчинила адміністративне правопорушення. За наявності свідків протокол може бути підписаний і ними.

У випадку відмови особи, яка вчинила правопорушення, від підписання протоколу, в ньому робиться про це запис. Особа, що вчинила правопорушення, має право давати пояснення та зауваження за змістом протоколу, які додаються до нього, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання.

Розгляд справ про адміністративні правопорушення, зазначені в таблиці1, здійснюється:

  1. районними та міськими судами;
  2. органами контрольно-ревізійної служби;
  3. органами Пенсійного фонду України;
  4. органами Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття;
  5. органами Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України;
  6. органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Зазначимо, що органи податкової служби можуть розглядати тільки справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з відхиленням від подання декларації про доходи (ст. 164-1) і порушенням порядку подання фінансової звітності та ведення бухгалтерського обліку при ліквідації юридичної особи (ст. 166-6).

Відповідно до ст. 268 КУпАП справа про адміністративне правопорушення має розглядатися в присутності особи, яку притягують до адміністративної відповідальності. За відсутності такої особи справа може бути розглянута тільки якщо є дані про її своєчасне повідомлення про місце та час розгляду справи, і якщо від такої особи не надійшло клопотання про відстрочення розгляду справи.

Ст. 34 КУпАП передбачена наявність обставин, що пом’якшують відповідальність за адміністративне правопорушення.

Такими обставинами визнаються:

  • щире каяття винного;
  • добровільне відшкодування збитків, усунення заподіяної шкоди;
  • здійснення правопорушення під впливом душевного хвилювання або через важкі особисті чи сімейні обставини;
  • здійснення правопорушення вагітною жінкою або жінкою, що має дитину віком до одного року, а також здійснення правопорушення неповнолітнім.

Орган (посадова особа), що розглядає справу про адміністративне правопорушення, може визнати пом’якшуючими й інші обставини, не зазначені в законі.

Відповідно до ст. 35 КУпАП встановлено перелік обтяжуючих обставин, до яких відносяться, зокрема, наступні:

  • продовження протиправної поведінки, незважаючи на вимогу уповноважених на те осіб припинити її;
  • повторне здійснення протягом року аналогічного правопорушення;
  • - здійснення правопорушення групою осіб. Адміністративне правопорушення може бути
  • вчинено як навмисно, так і по необережності, що не впливає на розмір відповідальності.

Однак при малозначності правопорушення орган, уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності (ст. 22 КУпАП).

Особливу увагу звертаємо на такі моменти:

  1. При здійсненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень відповідно до ч. 1 ст. 36 КУпАП адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.
  2. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються тим самим органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, установленої за більш серйозне правопорушення з числа здійснених (ч. 2 ст. 36 КУпАП).
  3. Строк накладення адміністративного стягнення обмежений двома місяцями від дня здійснення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - двома місяцями від дня його здійснення (ст. 38 КУпАП).

1 Див. «ШБ» № 15/2006 на с. 28-29.

Олена Лєснікова



Наступна стаття:  На початок статті 



Штраф до пенсійного фонду Частковий перегляд статті (тільки початок)
Практика
Продовження. Початок див. у «ШБ» № 15/2006 р. Несвоєчасна сплата страхових внесків Розглядаючи порядок визначення суми штрафів до Пенсійного фонду (далі - ПФ) ми зупинилися на визначенні строків затримки оплати страхових вне-сків1,...

В рубриці: 


Не у відпустку — у відрядження — на конференцію за кордон Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 22 (2.6.2008) :: Практика
З роками популярність фірмових виїздів за кордон для проведення нарад, семінарів, корпоративних заходів зростає.
Розглянемо, яким чином оформити зв’язок витрат на подібні заходи, забезпечивши їх «валововитратність».
Службове відрядження – це поїздк...

Доставка товару покупцям Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 22 (2.6.2008) :: Практика
Товар, придбаний покупцем, може бути вивезений ним самостійно або доставлений постачальником. Доставка товару покупцеві може здійснюватися як власним транспортом постачальника, так і за допомогою сторонніх транспортних організацій. При цьому вартість...

0.011345