(044) 391-51-92
ru ua

Маєте пропозиції, зауваження чи побажання? Зв’яжіться з редакцією!
Ми неодмінно відповімо.



 Актуально!




Ближайшие семинары,
тренинги, вебинары ...
Все семинары ...
(полный план-график)









 : загальний по сайту



Курсы валют на PROext

Автоматично з Дт-Кт № 25 (19.6.2006)
Не «1С»-ОМ єдиним

Увага! Архівна публікація 

 


Ця сторінка містить давню архівну публікацію бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит", яка на даний час ймовірно втратила актуальність і може не відповідати діючим нормам бухгалтерського та податкового обліку.
Для роботи з актуальними матеріалами журналу перейдіть до ONLINE.dtkt.ua

або оберіть потрібний вам разділ ДК-порталу в верхньому рядку навигації.

Налаштуйся на страхування за допомогою налаштування «Страхування» («Акцент»)

Останніми роками особ­ливого значення набуває страхування у пенсійному забезпеченні, медицині, туризмі. Попит на послуги страхування швидко зрос­тає. Щоб витримати сильну конкуренцію на ринку цих послуг, утримати клієнтів, без ефективної автоматизації обліку страхової діяльності не обійтися.

Від бухгалтерії до страхування

Останнім часом на ринку програмних продуктів з’явилася тенденція створення і просування спеціалізованих та комплексних систем обліку. Ще 2001 року Центр підготовки фахівців для страхового ринку на основі аналізу галузевих проблем і зав­дань, що виникли на той момент, дійшов висновку: Україні потрібен програмний продукт, який дозволить задовольнити попит на просте, дешеве спеціалізоване настроювання для ведення бухобліку страховими компаніями.

І не випадково пропозицій було мало. Програма компанії «Парус» добре зарекомендувала себе на ринку того часу — варіант, розроблений під операційну систему DOS, був надійний, але не мав конструктора. Це обмежувало можливості користувача, не дозволяючи вносити будь-які зміни чи доповнення без втручання розробника. На жаль, це рішення до того ж не встигало за прогресом — Windows стрімко завойовував світ.

Фірма «Лабораторія ФОРТ» пропонувала своє рішення — «ФОРТ:Поліс». Проте на той момент воно відповідало далеко не всім вимогам споживача.

У 2002 році колектив ТзОВ «Імпакт-центр» на платформі «Акцент» розробив та успішно запровадив у низці страхових компаній прикладну програму під назвою «Страхування», яка відповідає критеріям простоти, повноти і доступності. «Акцент» був обраний не випадково — це зручне багатофункціональне середовище як для звичайної роботи, так і для розроблення прикладних додатків.

Його авторам вдалося реалізувати принципово новий підхід: користувач (бухгалтер, менеджер, керівник) повинен завжди мати змогу ввести до системи будь-які дані й отримати потрібні результати, не написавши жодного рядка коду мовою програмування. Разом з тим програміст, використовуючи вбудовану мову VBScript, може зробити введення й отримання інформації зручнішим, і головне — автоматичним.

Прикладна програма «Страхування», реалізуючи специфіку ведення бухгалтерії у ризиковому та «лайфовому» страхуванні (страхуванні життя), являє собою набір форм, діалогів, модулів, шаб­лонів та звітів, що працюють із базовим продуктом «Акцент». Налаштування розраховане для роботи працівників бухгалтерії страхової компанії, менеджерів з обліку договорів, аналітиків та керівників.

Основні відмінності та переваги налаштування «Страхування»:

— зрозумілий інтерфейс у знайомому для користувачів стилі Outlook Express;

— наявність режиму відображення документів у вигляді, що відповідає друкованим формам;

— доступність заповнення довідкової інформації безпосередньо у формах;

— вбудований конструктор («Майстер шаблонів типових операцій» і «Майстер звітів»).

У конструкторі звітів користувач у візуальному режимі створює правила вибірки інформації. Ця можливість дозволяє пов’язати до 4-х аналізованих показників між собою, дати ім’я відповідному звіту, оформити написи до колонок і користуватися звітом постійно.

Ще одна характерна особливість — створення додаткових аналітичних ознак та фіксації їх в обліку в необмеженій кількості. Надалі це дозволяє аналізувати облікову інформацію за цими ознаками, у тому числі і за допомогою «Майстра побудови звітів». У спеціалізованих звітах застосовуються макроси, які бухгалтер легко настроїть, змінюючи облікову модель. У зв’язку з цим немає потреби постійного супроводу фірмою-розробником, більшу частину за бажання можна налаштувати самостійно.

Ключові моменти обліку

Облік у страхуванні має свої характерні особливості. Найяскравіші ключові моменти у ньому:

— облік руху, стану, залишків бланків суворої звітності;

— розрахунок резервів незароб­лених премій (з урахуванням доповнення у методиках розрахунку);

— автоматичне заповнення спеціалізованих звітів та експорт їх до програми «Фінзвіт», формування Пояснювальних записок для подальшої передачі до контролюючих органів (Мінстат, Мінфін).

Облік руху, стану, залишків бланків суворої звітності для компаній, що мають філіальну структуру, вкрай важливий. Відомо, що страховому бізнесу притаманна наявність великої кількості агентів, які продають «впевненість у завтрашньому дні».

Технологія продажів допускає використання бланків з печаткою, що називаються договорами страхування (полісами або сертифікатами), куди агент вписує конкретного страхувальника, суми відповідальності й отриманих за це платежів. Облік руху та конт­роль за цими бланками посідає важливе місце в організації бізнес-процесів страхування, адже тарифи платежів в основному становлять 0,3 — 10% від страхової відповідальності. Сума відповідальності, записана на бланку, підвищує його номінальну вартість.

Компанії, що давно працюють на ринку, вже мають практику судових справ з агентами, які займалися фальсифікацією та махінаціями з бланками. Ця практика для деяких агентів закінчилася позбавленням волі на певний час, а для компаній — фінансовими втратами. Проблему контролю ефективно вирішено у налаштуванні.

Розрахунок резервів незароблених премій для бухгалтера страхової компанії завершує всю виконану роботу. Це частина премій за договором страхування, яка відповідає терміну, що виходить за межі календарного року. Українські страхові компанії на звітну дату формують резерв незароблених премій залежно від сум надходження страхових премій за розрахунковий період (попередні 9 місяців). При цьому сума премій, що надійшли за перші три місяці, множиться на 0,25, за наступні 3 місяці — на 0,5, за останні 3 місяці — на 0,75, а знай­дені добутки додаються.

Аналогічним чином у резервах незароблених премій визначається і сума часток перестрахувальників, яка зі збільшенням сум часток перестрахувальників щодо незароблених премій збільшується, чи, навпаки, зменшуються зароблені страхові платежі. З початку цього року методики розрахунку резервів незароблених премій були доповнені ще двома методами: 1/24 і 1/365, — які також реалізовані у налаш­туванні «Страхування». Тепер у ньому реалізовано всі необхідні методики розрахунків.

Автоматичне заповнення спеціалізованих звітів, що містять основ­ні показники діяльності страховиків для регулятора страхового ринку Держфінпослуг, — без них не зможе жити жоден страховик. Вони є обов’язковими для всіх страховиків. У настроюванні «Страхування» за допомогою імпорту заповнюється файл для програми «Фінзвіт», в якій і формується звіт.

У налаштуванні «Страхування» користувач формує кнопкою XML-файл з потрібними даними, який імпортується до програми «Фінзвіт». За потреби вони можуть бути доповнені поясненнями. У програмі «Фінзвіт» формується файл, який і здається комісії.

Калейдоскоп звітів

Будь-який облік рясніє численними аналітичними звітами (всілякими відомостями, журналами-ордерами). Багато з них мають схожі принципи побудови, відрізняючись між собою лише аналітичною інформацією, її групуванням та варіантами відображення. Майстер звітів, інтегрований у налаштування «Страхування», використовує ці особ­ливості і дозволяє створювати звіти, не вдаючись до програмування.

Суть роботи з ним проста. Уявіть собі, що перед вами анкета, в якій для кожного запитання передбачено кілька відповідей, з яких треба вказати одну. Кожне запитання стосується побудови тієї чи іншої частини звіту, а вибраний варіант — правило, яким користуватиметься програма під час побудови звіту. Заповнена вами анкета зберігається, її зав­жди можна змінити, видалити або використовувати для побудови звіту.

Ось як це відбувається під час побудови звіту за будь-яким бухгалтерським рахунком. У програмі встановлюється режим роботи з рахунками, курсором вказується рахунок, за яким треба побудувати звіт. Потім в Інформаційному вікні вмикаєте режим роботи зі звітами та запускаєте «Майстер звітів», натиснувши кнопку . Щоб побудувати будь-який звіт такого типу, слід зробити тільки чотири кроки.

Крок 1. Тут програма уточнить рахунок, за яким будуватиметься звіт, і належність його субрахунків до даних звіту. Наприклад, якщо увімкнути прапорець Учитывать субсчета, то до звіту потрапить уся інформація, що пройшла за субрахунками рахунка, за яким будується звіт.

Крок 2. Тепер треба вибрати аналітичні показники, за якими будуватиметься звіт, і спосіб їх відображення у ньому. Показники, за якими будується звіт, вибираються зі списку можливих значень. До списку входять: дата, номер документа, кілька кореспондентів, об’єкт обліку, операція, її зміст. Майстер не обмежує кількість елементів довільної аналітики, тому не обмежено й кількість показників, за якими будується звіт. Щойно буде вибрано показник, автоматично з’явля­ється список його властивостей, які відобразяться у звіті.

Крок 3. Майстер пропонує вибрати спосіб відображення отриманої інформації. Звіт умовно поділяється на чотири розділи: залишки на початок періоду, обороти за дебетом рахунка, обороти за кредитом рахунка і залишки на кінець періоду.

Крок 4. В останньому вікні визначаються валюта, дані за якою використовуватимуться при побудові звіту, назва звіту і примітка до нього. Він буде доступний для всіх рахунків, якщо встановити перемикач Размножить для всех.

Звіт за рахунком можна будувати не тільки щодо всієї інформації, а й щодо аналітичних показників: за конкретним рахунком та елементами архітектури (папкою документів, кореспондентами, об’єктами обліку, довільною аналітикою, підшивками та шаб­лонами типових господарських операцій).

Можливості налаштування «Страхування» автоматизованої системи «Акцент»

Універсальність:

— ведення бухгалтерії страхової компанії, зокрема страхування автомобільної відповідальності (ОСАГО);

— автоматичне формування господарських операцій бухгалтерського й управлінського обліку на підставі типових операцій. У налаштуванні «Страхування» 120 вже готових типових операцій. Якщо бухгалтеру забракне цієї кількості, він створить їх без програмування;

— автоматичне формування проведень під час заповнення первинних документів. Набір шаблонів прив’язаний до форми, що прискорює їх вибір із загальної кількості та допомагає виключити помилки при введенні інформації;

— можливість побудови довільного стандартного звіту за допомогою візуального покрокового «Майстра звітів».

Комплексність обліку:

— облік бланків строгої звітності (бланків договорів) за серіями і номерами бланків на спеціальному плані рахунків;

— облік і аналіз діяльності за різними аналітичними показниками: видами страхування, ризиками;

— облік перестрахування власних ризиків;

— облік взаєморозрахунків з учасниками страхування: страхувальниками, перестрахувальниками, агентами, брокерами;

— облік резервів незароблених премій, резервів збитків за видами страхування;

— облік відносин з клієнтами (CRM);

— облік продажів за схемою MLM (до 4-х рівнів);

— фінансовий облік доходів і витрат компанії за статтями декларації: фінанси, планування, облік фактичних платежів, порівняння й аналіз;

— валютний облік.

Звітність:

— розрахунок резервів незароблених премій з урахуванням доповнення у методиках розрахунку;

— автоматичне заповнення спеціалізованих звітів та експорт їх до програми «Фінзвіт», формування пояснювальних записок для подальшої передачі до контролюючих органів (Мінстат, Мінфін).



Наступна стаття:  На початок статті 



Раз відміряй — сім разів відріж Частковий перегляд статті (тільки початок)
Прикладні програми
Місткі засоби запису та перенесення інформації (наприклад, такі як флеш-драйв) набувають дедалі більшої популярності у користувачів. Але ще далеко не всім вони доступні через відносно високу ціну. Тому дискета як і раніше залишається найпоширенішим...

В рубриці: 


Як уникнути фінансових проблем у будівництві Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 11 (12.3.2012) :: Не «1С»-ОМ єдиним
За допомогою тандема «1С:Бухгалтерія для України» та кошторисного програмного комплексу АВК...

Звіт, що включає все Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 42 (17.10.2011) :: Не «1С»-ОМ єдиним
Модуль консолідації у системі управління «Парус-Підприємство»...

0.008126