(044) 391-51-92
ru ua

Маєте пропозиції, зауваження чи побажання? Зв’яжіться з редакцією!
Ми неодмінно відповімо.



 Актуально!




Ближайшие семинары,
тренинги, вебинары ...

Все семинары ...         
(полный план-график)









 : загальний по сайту



Курсы валют на PROext

Автоматично з Дт-Кт № 30 (23.7.2007)
Не «1С»-ОМ єдиним

Увага! Архівна публікація 

 


Ця сторінка містить давню архівну публікацію бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит", яка на даний час ймовірно втратила актуальність і може не відповідати діючим нормам бухгалтерського та податкового обліку.
Для роботи з актуальними матеріалами журналу перейдіть до ONLINE.dtkt.ua

або оберіть потрібний вам разділ ДК-порталу в верхньому рядку навигації.

Доступно та професійно

Коли чуєш про продукт, що пропонується безкоштовно, як правило, відразу ж пригадується відома асоціація зі сиром. Не будемо кепкувати з приводу великої армії безвісних програмістів, які реалізовують свої знання у написанні безкоштовних програм, — вони рідко набувають широкої популярності у вдячних користувачів. Проте серед низки таких програм є приємні винятки, коли поєднуються високий професіоналізм розробників та доступність створеного ними безкоштовного софтвера.

Саме такою програмою є система «Дебет Плюс». Скептики, щоправда, сумніваються у тому, що такий унікальний продукт зможе довго залишатися безкоштовним. Ось вийде черговий реліз, подейкують, і за нього доведеться викладати гроші. Але вже вийшла 12-а версія, і вона, як і раніше, пропонується користувачам безкоштовно. Такою залишиться і надалі, запевняють розробники. Давайте ознайомимося з нею ближче.

Усе, що потрібне для обліку

Стандартна базова конфігурація системи «Дебет Плюс v12» включає 9 підсистем:

  • «Зведення бухгалтерського балансу»;
  • «Облік банківських операцій»;
  • «Облік касових операцій»;
  • «Облік товарно-матеріальних цінностей»;
  • «Облік основних засобів»;
  • «Облік заробітної плати»;
  • «Управлінський облік»;
  • «CRM (Взаємодія з клієнтами)»;
  • «Адміністратор комплексу».

Хоча треба визнати, що для «Дебет Плюс» поділ на підсистеми взагалі-то умовний. Проведення, зроблене в одній підсистемі, відразу ж стає видно й у решті підсистем. Жодних додаткових операцій з перенесення не потрібно. Цей поділ стосується переважно меню, які «розбиті» на підсистеми, щоб не налякати користувача великою кількістю функціональних можливостей. Непотрібні пункти меню можна заховати, проставивши галочку скрытый пункт у редакторі меню (Администрирование — Сервис — Редактор меню).

На перший погляд здається, що система мало чим відрізняється від аналогічних облікових програм. Той самий набір програмних блоків, «Дебет Плюс» так само, як і більшість програм, уміє створювати платіжки, податкові накладні, оборотки, головну книгу, генерувати звітність.

Візьмімо підсистему «Зведення бухгалтерського балансу», призначену для автоматизації обробки бухгалтерських проведень. Як і в багатьох програмах, інформаційну основу підсистеми становлять бухгалтерські проведення. На основі введеної інформації розраховуються такі вихідні документи:

  • головна книга;
  • «шахові» журнали-ордери й оборотні відомості за всіма рахунками, а також різні виписки до них;
  • оборотні відомості за будь-яким рахунком, субрахунком, статтею;
  • «шаховий» та оборотний баланс за рахунками, субрахунками і статтями;
  • звітний баланс підприємства.

Скажете: все, як у всіх. Але у тому-то й річ, що відмінність таких програм криється в облікових «дрібницях». Сучасні програми конкурують уже не стільки в галузі бухгалтерії, скільки в ділянці управлінських зав­дань та швидкості внесення змін до системи. Наприклад, у згаданій підсистемі «Зведення бухгалтерського балансу» проведення можуть вводиться або безпосередньо з неї, або з інших підсистем («ТМЦ», «Облік основних засобів» тощо). Тут первинний документ вноситься до системи один раз, а відображається і в бухгалтерському, і в податковому та оперативному обліку автоматично. Тут будь-який вихідний документ може розраховуватися у валюті, а будь-яка зведена цифра може бути «розкрита» до рівня проведень. До речі, про податковий облік: у програмі «Дебет Плюс» як підсистема він не виділений, а журнали податкового обліку містяться у підсистемі «Облік ТМЦ». На думку розробника, так зручніше. Давайте розглянемо ці «дрібниці» докладніше.

Корисні бухгалтерські «дрібниці»

У базовій конфігурації системи «Дебет Плюс» реалізовано унікальний облік ТМЦ з веденням обліку оптової та роздрібної торгівлі. Тут же можна вести простий облік виробництва (документ «Готовая продукция» + рецепти). Складніше виробництво з багаторівневим розподілом доступне за запитом до розробника.

Унікальність обліку полягає у тому, що користувач сам вибирає потрібний вид обліку, тобто використовує потрібні операції (для чого є папки документів). Для цього бухгалтер може вибрати методику списання облікових цін (за допомогою параметрів папки), можливість ведення номенклатури з додатковими розширеними даними (за допомогою розширень до довідника номенклатури) і багато чого іншого, не вдаючись до допомоги програміста.

Або початкові залишки. У системі «Дебет Плюс» вони вводяться через «спеціальний режим», і в разі потреби їх можна переглянути та відредагувати або внести з нової дати. Такий режим використовується у системі для того, щоб виводити залишки щодо ТМЦ на будь-який період часу. Є також особлива процедура — так зване обрізання бази, тобто видалення інформації за попередній період. Причому якщо у системі ведеться партіонний облік, ця процедура, видаляючи інформацію, зберігає посилання на перше надходження. Також є можливість виводити залишки за бухгалтерським та податковим обліком.

Як і в інших автоматизованих системах, у «Дебет Плюс» реалізовано облік номенклатури за постачальниками, поставками, обліковими цінами (у «1С», наприклад, це субконто). Проте механізм такого обліку дещо інший. Якщо в «1С» пропонується ведення номенклатури за різними поставками з прив’язкою до кожної поставки нової номенклатури, то у «Дебет плюс» на одну номенклатуру «зав’язується» та кількість поставок, яка потрібна. Для цього посилання на поставку прив’язується до номенклатури з первинних документів (рядок накладної), а не до номенклатури, як в «1С». Завдяки цьому знаходимо документ за будь-яким рухом номенклатури, натиснувши певне поєднання клавіш.

Варто звернути увагу на розширені можливості при веденні експортно-імпортних операцій. Користувачеві достатньо ввести фактурні вартості у валюті, а також митний збір, транспортні витрати тощо, а система сама розрахує облікову ціну. Якщо курс валюти явно не зазначено при запису операції, то для розрахунків автоматично береться поточний курс. Ця функціональність входить до базової конфігурації.

У системі реалізовано облік прибуткування імпортного товару (ВМД) з автоматичним отриманням облікових цін з розподілом мита, процедури, транспорту, інших послуг різними способами на облікову ціну, за допомогою калькуляції. Витрати можуть розподілятися на ТМЦ пропорційно до вартості, ваги, обсягу. До базової конфігурації входить розподіл пропорційно до вартості. Імпортний товар можна оприбутковувати і за курсом передоплати. За українським законодавством, якщо було здійснено передоплату, то ТМЦ повинні обліковуватися за курсом на дату передоплати, а не за курсом на дату оформлення ВМД.

Проведення автоматично генеруються як у гривнях, так і у валюті. Також у валюті можуть вестися оборотно-сальдові відомості, журнали-ордери й інші звіти. За ВМД частина проведень робиться у валюті за платежами, які були зроблені у валюті, а частина — у гривнях за платежами, які були зроблені у гривнях. Відповідно, можливим є розрахунок журналів-ордерів та обороток у валюті. У них відображають проведення, зроблені у валюті. У звичайних журналах та оборотках відображають усі проведення. Зроблені у валюті перераховуються при цьому в гривні.

Ну і, звичайно ж, у системі «Дебет плюс» автоматично розраховуються курсові різниці як за бухгалтерським методом, так і за податковим.

Автоматизовано все: від заповнення бланка до клієнт-банка

Просто дивно: автоматизована система з таким набором функціональних можливостей і при цьому безкоштовна. Ну як може не привернути користувача можливість вести і оперативний, і бухгалтерський, і фінансовий та податковий облік. А ще сюди треба додати і управлінський облік. І всім цим обліковим господарством ви зможете керувати одночасно і в одній системі. При цьому введення інформації максимально спрощене і не потребує додаткових даних для кожного виду обліку. Використовуючи систему «Дебет Плюс», ви автоматизуєте облік не лише в офісі (дирекція, бухгалтерія, відділ кадрів), а й в інших підрозділах підприємства та його філіях.

У системі реалізовано глобальну автоматизацію. Автоматизовано всі розділи обліку, весь документообіг підприємства: від обліку первинних розрахунків до головної книги, балансу, звітності для ДПІ, фондів соціального страхування, органів держстраху та звіту вищим інстанціям і засновникам (наглядовим радам).

Безперечна перевага системи «Дебет Плюс» — можливість її інтеграції з різними програмами, включаючи системи з відкритим кодом, наприклад OpenOffice.1 У базовій конфігурації для цього є інструментарій, що дозволяє вивантажувати звіти у формати PDF, XLS, HTML, RTF, XML, CSV та деякі інші. Система «Дебет Плюс» може здійснювати й обмін даними з іншими прикладними програмами, у т. ч. сканерами штрих-коду, «Клієнт-Банк» (підтримка імпорту даних з них стандартно вбудована у систему).

«Дебет Плюс» забезпечує комплексний облік як невеликих, так і великих підприємств та корпорацій. Ця система розроблена відповідно до сучасних комп’ютерних технологій і є базовою платформою для повного функціонування АСУ підприємства, у т. ч. для створення й інтеграції прикладних додатків.

Бухгалтер обійдеться без програміста

Програма максимально відкрита для користувача і при змінах у господарській діяльності підприємства або змінах законодавства може легко переналаштовуватися. Для цього не потрібне втручання програміста. Бухгалтер, маючи певний досвід роботи у програмі, самостійно або за допомогою телефонних консультацій фахівців розробника здійснить необхідні налаштування. Наприклад, для зміни у плані рахунків структури рахунка достатньо вибрати пункт меню Добавление.

Припустімо, особливості вашого підприємства потребують проведень, яких немає у базовій поставці програми. Чи зможе бухгалтер самостійно змінити генерування проведень при введенні будь-якого документа? Інструментарій «Дебет Плюс» дозволяє це зробити без допомоги програміста. У системі є режим Переформировать проводки, який запускається за позначеними документами. У системі за кожною операцією (папкою) закріплено шаблон проведень, що його користувач налаштує, навіть не маючи навиків програмування.

Будь-який документ у «Дебет плюс» може бути доповнено необхідними атрибутами без допомоги програміста. Для документів, що відображаються у податкових журналах, передбачено стандартні закладки, в яких вводяться атрибути податкових накладних. З цієї точки зору, наприклад, прибуткова накладна є розширеною. Вона може бути розширена користувачем і в «будь-який інший бік».

Не вмієш — навчимо, помилився — поправимо

Можна з певністю сказати, що система «Дебет Плюс» гнучка і проста у користуванні. Мало того, вона набагато простіша в експлуатації, навчанні та супроводі порівняно з аналогами. Щоб використовувати програму, не обов’язково проходити спеціальний курс навчання.

Система вкомплектована необхідною літературою, а також набором навчальних відео­роликів, які дозволять швидко навчитися виконувати необхідні операції. Для зручності система розділена на окремі бухгалтерські блоки, в кожному з яких є операції, зрозумілі будь-якому користувачеві. Наприклад, навіть бухгалтер-початківець, побачивши у меню операцію «Приход товара», однозначно зрозуміє її призначення, а відкривши документ, швидко з’ясує, як правильно його заповнити.

Інтерфейс та алгоритм побудови системи інтуїтивно зрозумілі. Усі документи згруповані за папками, за останніми закріплено шаблони проведень, а в роботі активно використовуються закладки.

Пошук та відбір інформації у системі «Дебет Плюс» простіший та потужніший, ніж в аналогічних програмних продуктах, що забезпечує отримання необхідної інформації за лічені секунди. У системі разом із пошуком широко використовується відбір, що дозволяє вивести на екран відразу всі відповідні записи та вибрати з них потрібний, а не вибирати, переміщаючись поступово від одного відповідного запису до іншого.

Дуже ефективна використовувана у «Дебет Плюс» система пошуку та виправлення помилок, допущених на будь-якій стадії обліку. Оборотки та журнали-ордери підраховуються за будь-який період, включаючи один день, що дає змогу звузити пошуковий період, за який було зроблено неправильне проведення. У системі всі підсумкові цифри розшифровуються до рівня проведень. Наприклад, якщо користувач створює проведення у ручному режимі, а у цього проведення некоректна кореспонденція рахунків, тоді система автоматично запропонує скасувати дію або додати цю кореспонденцію до списку допустимих проведень. Крім того, використовується протоколювання змін документів з можливістю повернення його до попереднього стану.

Всебічний аналіз

Система дозволяє не лише паралельно вести бухгалтерський та податковий облік, а й робити необхідний аналіз діяльності підприємства: аналіз оборотів за періодами, за продажами, різні вибірки, розрахунки економічних показників (коефіцієнтів) господарської діяльності.

Для цього у розділі «Управлінський облік» є розрахунок економічних показників, таких як оборотність, ліквідність, платоспроможність, рентабельність. Достатньо лише вибрати у меню потрібний показник, встановити період часу, за який слід провести аналіз, і розрахунок готовий. Перед вами таблиця Excel з результатами аналізу та діаграмою. У результаті керівники отримують оперативну інформацію, необхідну для управління підприємством.

Фірма «Дебет Плюс»

Український виробник ПЗ для комплексної автоматизації підприємства будь-якого типу. За 15 років роботи системи «Дебет Плюс» накопичив великий досвід автоматизації підприємств будь-яких видів діяльності. Ось конфігурації на основі системи «Дебет Плюс», що успішно працюють нині на багатьох підприємствах України:

  • «Биллинг» — облік абонентів;
  • «Дебет Плюс-Молоко» — облік госпдіяльності підприємств молочної промисловості;
  • «Дебет Плюс-Хлеб» — облік госпдіяльності підприємств хлібної промисловості;
  • «Дебет Плюс-госструктурам» — комплексна система господарського обліку у бюджетних організаціях;
  • «Дебет Плюс-Банк» — ведення бухгалтерського обліку в банківських установах;
  • «Дебет Плюс-гостиничное хазяйство и ресторан» — облік у готельному та ресторанному бізнесі;
  • «Дебет Плюс-expo» — автоматизація бізнес-процесів виставкової діяльності;
  • «Дебет ПЛЮС-ЖЕК, ОСМД (ОСББ)» — автоматизація діяльності жеків;
  • «Дебет Плюс-Водоканал» — автоматизація діяльності водоканалів.

1 В одному з випусків «Автоматично» ми розповімо про унікальну пропозицію комп’ютера з повним набором безкоштовного офісного та бухгалтерського програмного забезпечення.



Наступна стаття:  На початок статті 



На одного чи краще на трьох? Частковий перегляд статті (тільки початок)
Прикладні програми
Свіжа інформація потрібна будь-якому фахівцю: і директору, і бухгалтеру, і менеджеру з ЗЕД. Найзручніший спосіб її отримання — комп’ютерний довідник. Який варіант встановлення обрати, щоб заощадити кошти і забезпечити всіх фахівців необхідною...

В рубриці: 


Як уникнути фінансових проблем у будівництві Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 11 (12.3.2012) :: Не «1С»-ОМ єдиним
За допомогою тандема «1С:Бухгалтерія для України» та кошторисного програмного комплексу АВК...

Звіт, що включає все Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 42 (17.10.2011) :: Не «1С»-ОМ єдиним
Модуль консолідації у системі управління «Парус-Підприємство»...

0.011041