(044) 391-51-92
ru ua

Маєте пропозиції, зауваження чи побажання? Зв’яжіться з редакцією!
Ми неодмінно відповімо.



 Актуально!




Ближайшие семинары,
тренинги, вебинары ...

Все семинары ...
(полный план-график)









 : загальний по сайту



Курсы валют на PROext

Автоматично з Дт-Кт № 41 (8.10.2007)
Не «1С»-ОМ єдиним

Увага! Архівна публікація 

 


Ця сторінка містить давню архівну публікацію бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит", яка на даний час ймовірно втратила актуальність і може не відповідати діючим нормам бухгалтерського та податкового обліку.
Для роботи з актуальними матеріалами журналу перейдіть до ONLINE.dtkt.ua

або оберіть потрібний вам разділ ДК-порталу в верхньому рядку навигації.

Звід бухгалтерського балансу

Підсистема програми «Дебет плюс V12»

Принцип подвійного запису був вигаданий не так давно, як колесо, але, як і колесо, він був простий, надійний, ефективний та результативний (дозволяв вирішувати поставлені завдання). Завдяки простоті і результативності він і сьогодні використовується без принципових змін. Тому, хоча бухгалтерія змінилася до невпізнання, сам принцип подвійного запису залишився непорушним і бухгалтерські блоки багатьох управлінських систем досить схожі.

Це й зрозуміло, бо ж основне призначення цих блоків — робота з проведеннями, які й реалізують принцип подвійного запису. Хоча відомість оборотів і залишків за рахунком та інші бухгалтерські документи значною мірою стандартизовані, система «Дебет плюс V12» пропонує бухгалтеру добротний блок для роботи з проведеннями та бухгалтерськими документами.

Підсистема «Звід бухгалтерського балансу» фірми «Дебет Плюс» призначена для автоматизації обробки бухгалтерських проведень. Інформаційну основу підсистеми становлять бухгалтерські проведення, які можуть вводитися або безпосередньо з неї, або з інших підсистем («ТМЦ», «Облік основних засобів» тощо).

Бухгалтерська зв’язка, що полегшує облік

Основу бухгалтерської інфраструктури системи «Дебет плюс V12» становить зв’язка «бухгалтерський документ — проведення», яка реалізується з використанням папок документів. За кожною папкою документів закріплюється схема проведень або шаблони проведень. Якщо для бухгалтерського документа видається команда «Сформировать проводки», то проведення формуються залежно від того, в яку папки поміщено документ. Тобто схема проведень закріплюється не безпосередньо за бухгалтерським документом, наприклад видатковою накладною, а за папкою документів, наприклад «Расходные накладные на экспорт». Видаткові накладні з іншої папки можуть проводитися по-іншому. Після того як проведення сформовано за шаблоном, вони закріплюються вже за конкретним документом і не змінюються доти, доки не буде видано команду «Сформировать проводки» для цього документа. Якщо така команда видається, то проведення формуються залежно від того, в якій папці документів є цей документ. Він може переводитися з папки у папку з однаковою структурою документів, тобто документ з однієї папки видаткових накладних може бути переведений в іншу папку з видатковими накладними.

Програма сама визначить першу подію

Шаблони проведень визначають, які змінні з документа беруться і як із них формуються проведення. У бухгалтерії, принаймні у підручниках з бухгалтерії, прийнято вважати, що проведення формуються безпосередньо за документом. Проте завдяки нашому податковому законодавству не завжди можна сформувати проведення за інформацією, взятою виключно з документа. Так, наприклад, проведення за відвантажувальними документами формуються залежно від того, чи були оплати за цими відвантаженнями. Тобто робляться за документом, але залежно від того, які проведення були зроблені за іншими документами цієї операції. Цей феномен називається у нас «перша подія». Треба сказати, що визначення першого та всіх наступних подій з урахуванням можливості часткових оплат, відвантажень і часткових повернень цих оплат і відвантажень у загальному випадку є нетривіальним завданням. Особливо якщо врахувати, що отримання оплати за помідори і відвантаження огірків вважаються двома різними реалізаціями, за кожною з яких мають бути зроблені податкові нарахування.

У системі «Дебет плюс V12» визначення першої події відбувається автоматично, навіть якщо порушується хронологія введення відповідних документів. Реалізується це таким чином. У системі є журнали реєстрації купівель і продажів. У цих журналах реєструються всі документи, що мають відношення до купівель і продажів відповідно. Фактично у цих журналах фіксується історія операцій. При формуванні проведень, наприклад, за видатковою накладною на реалізацію товару система переглядає передісторію за журналом продажів з метою з’ясувати — які передоплати, повні чи часткові, були проведені, які повернення оплат і відвантажень, повні чи часткові, були здійснені за цією реалізацією, і залежно від передісторії робить відповідні проведення.

Коректність проведень під контролем системи

Оскільки рухи грошей і товарів з одним і тим самим контрагентом можуть стосуватися різних операцій, у системі є можливість прив’язувати конкретний рух до однієї чи іншої операції. Якщо стосовно одного і того самого контрагента відкрито кілька незавершених операцій, система буде запитувати, до якої операції слід віднести цей документ. Вона може зв’язувати документи в операцію, як в ручному, так і автоматичному режимі. У разі потреби пояснити суму податкових нарахувань — це може бути легко зроблено за відповідними журналами реєстрації продажів і купівель.

Система «Дебет плюс V12» підтримує план рахунків з кількома рівнями: рахунок, суб­рахунок, стаття плюс три додаткові рівні аналітики. Аналітичні розрізи є незалежними. Іншими словами, закріпивши за певним витратним субрахунком аналітичні розрізи «підрозділи», «види витрат», «види виробів», ми можемо бачити витрати за підрозділами в розрізі видів витрат і виробів, за видами витрат у розрізі підрозділів і так далі. Будь-який з аналітичних розрізів може бути обрано як провідний, а інші — підпорядкованими. Рекомендується не перенавантажувати план рахунків не властивою йому небухгалтерською інформацією, бо вона може аналізуватися у дуже багатьох розрізах і «заганяти» всіх їх у план рахунків не завжди є сенс, хоча за потреби це можна зробити.

При формуванні проведень кожна з них перевіряється на відповідність плану рахунків та допустимість їх кореспонденції, для чого у системі є спеціальний довідник допустимих кореспонденцій рахунків, який бухгалтер може поповнювати. Проведення за кожним рахунком можуть бути сформовані у різних валютах. Наприклад, можна зазначати витрати в одній або різних валютах. Система при цьому коректно працюватиме, хоча рекомендується не змішувати без потреби різні валюти на рахунках (суб­рахунках). Згідно зі стандартним налаштуванням системи, хоча можна налаштувати як завгодно, якщо платіж був здійснений у валюті, то і проведення буде зроблено у валюті.

При цьому при розрахунку журналів-ордерів і т. д. у гривнях іноземна валюта буде переведена у національну валюту за курсом, а при розрахунку журналів-ордерів у валюті такий перерахунок проводитися не буде. Зрозуміло, для цього потрібно, щоб у системі були задані курси валют. Вона забезпечує можливість формування облікової ціни товарно-матеріальних цінностей (ТМЦ) не тільки за курсом на дату документа, а й за курсом на дату оплати ТМЦ. Також містить можливість розрахунку курсових різниць. Усі ці можливості входять до стандартного налаштування системи.

«Дебет плюс V12» дозволяє бухгалтерові розраховувати головну книгу, оборотні відомості за рахунками, «шахматку», журнали-ордери за будь-яким рахунком (субрахунком) у розрізі рахунків (субрахунків) і відомості до них. Розрахунок головної книги і решти документів здійснюється безпосередньо за проведеннями і залишками за рахунками без необхідності виконувати будь-які попередні розрахунки. Важлива особливість «Дебет плюс V12» — можливість розрахунку оборотних відомостей за рахунками, «шахматок», журналів-ордерів, відомостей до них та інших документів за будь-який період, що буває дуже зручно при пошуках бухгалтерських помилок. Також корисним є те, що за будь-яким проведенням можна знайти документ, що створив його, і навпаки — за будь-яким документом подивитися сформовані за ним проведення.

За потреби можна вручну додати проведення без документа або змінити наявні проведення за документом. «Дебет плюс V12» спокійно «перемелює» обсяги у сотні тисяч проведень.

Система «Дебет плюс V12» формує звіти до податкової інспекції і фондів. Звіти можуть створюватися у форматах doc, xls та інших. Можливим є вивантаження звітів до податкової інспекції в електронному вигляді (форматі xml).



Наступна стаття:  На початок статті 



Управляємо фінансами за допомогою електронних таблиць excel. частина 3 Частковий перегляд статті (тільки початок)
Прикладні програми
Інтенсивний розвиток фінансових послуг в Україні спричинив появу різних програм, що гарантують не лише збереження вкладених коштів, а й значне їх примноження. На перший погляд все виглядає досить привабливо, але навіть при побіжному фінансовому аналізі...

В рубриці: 


Як уникнути фінансових проблем у будівництві Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 11 (12.3.2012) :: Не «1С»-ОМ єдиним
За допомогою тандема «1С:Бухгалтерія для України» та кошторисного програмного комплексу АВК...

Звіт, що включає все Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 42 (17.10.2011) :: Не «1С»-ОМ єдиним
Модуль консолідації у системі управління «Парус-Підприємство»...

0.007395