(044) 391-51-92
ru ua

Маєте пропозиції, зауваження чи побажання? Зв’яжіться з редакцією!
Ми неодмінно відповімо.



 Актуально!




Ближайшие семинары,
тренинги, вебинары ...
Все семинары ...
(полный план-график)









 : загальний по сайту



Курсы валют на PROext

Автоматично з Дт-Кт № 50 (13.12.2010)
Не «1С»-ОМ єдиним

Увага! Архівна публікація 

 


Ця сторінка містить давню архівну публікацію бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит", яка на даний час ймовірно втратила актуальність і може не відповідати діючим нормам бухгалтерського та податкового обліку.
Для роботи з актуальними матеріалами журналу перейдіть до ONLINE.dtkt.ua

або оберіть потрібний вам разділ ДК-порталу в верхньому рядку навигації.

Акцент на податкове законодавство

Широкі можливості для бухгалтера і програміста в обліковій програмі «Акцент»

Є універсальні облікові програми, розроблені під конкретні бухгалтерські завдання. Є програмні комплекси з потужним інструментарієм для програмістів, що дозволяє налаштувати базову платформу для вирішення складних облікових та управлінських завдань. Усі вони по-своєму добрі. Програма «Акцент», розроблена компанією «Iмпакт» (м. Донецьк), поєднує в собі важко поєднувані властивості — це зручний інструмент як для бухгалтера, так і для програміста.

З одного боку, «Акцент» орієнтовано на бухгалтера. Причому бухгалтера, який любить облік і хоче не просто барабанити по клавіатурі і свято вірити в те, що програма сама все зробить вчасно і правильно. «Акцент» для бухгалтера — це насамперед інструмент. З його допомогою він може змінити правила облікової політики, план рахунків або сформувати новий звіт. «Акцент» не приховує правила формування проведень — у ньому всі цифри як на долоні. «Акцент» не примушує бухгалтера жити за власними правилами — правила встановлює сам користувач.

Особливо це важливо, коли держава змінює правила гри в оподаткуванні так, як це відбувається нині. Навряд чи якийсь розробник встигне внести зміни до програми в гонитві за її актуальністю, поки облік не «усталиться». Так було, коли переводили бухгалтерський облік на міжнародні стандарти, так було, коли запроваджували податковий облік. Так буде і тепер при запровадженні Податкового кодексу.

Що ж до тих бухгалтерів, які не люблять «колупатися» в «нутрощах» обліку, то «Акцент» і їм теж сподобається. Тому що поставляється вже відразу програмою, готовою до роботи в умовах поточного законодавства, і забезпечується підтримкою у процесі облікової роботи.

Водночас програма «Акцент» — це гнучкий інструмент для програміста-розробника прикладного рішення для обліку. У розробці використовується стандартна мова програмування Visual BASIC Script, а база даних стандартного формату (MS Access або MS SQL-server) з вивіреною і документованою структурою дозволяє писати прикладні рішення максимально ефективно.

Об’єктна модель програми струнка і зрозуміла. Конструктори форм первинних документів, діалогів, вбудованої електронної таблиці максимально наближені до Visual Studio1. Це дає змогу програмісту — розробнику прикладного рішення працювати у звичному і комфортному для нього середовищі розробки.

1 Visual Studio — лінійка продуктів компанії «Майкрософт», що включають інтегроване середовище розробки програмного забезпечення.

Це саме середовище можна використовувати як налагоджувач коду програми. До речі, з 2005 року компанія «Майкрософт» поширює безкоштовну версію цього програмного забезпечення.

Компанія «Майкрософт» — безумовний лідер на ринку програмного забезпечення. Користувачі знають її за продуктами серії MS Windows і MS Office.

Але ця компанія є лідером і серед розробників програм, за допомогою яких створюються інші програми. Неважко здогадатися, що чим кращий інструмент, тим надійніша програма.

Усе велике — просте

Ефективність розробки програми «Акцент» можна оцінити на таких прикладах її експлуатації:

1. Група підприємств (виробництво і продаж молочної продукції та заморожених напівфабрикатів) і торгова мережа по Україні з 14 філій обслуговується персоналом з 5-ти осіб. Усі ділянки виробництва і збуту автоматизовано. Розробку здійснювали власними силами протягом року.

2. Торгова мережа з 10 магазинів у 5 містах України і мережа кафе з 7 закладів у 4-х містах України підтримується та розвивається персоналом з 3-х осіб. Розробку здійснювала компанія-розробник «Акценту».

3. Розробкою типового рішення, яке поставляється у коробці з програмою, займалися 7 осіб: 2 програмісти, 2 консультанти-аудитори і 3 фахівці-тестери протягом лишень одного року.

А зараз пригадайте, скільки часу і якими силами розробники відомих облікових програм відлагоджували свої типові конфігурації.

Проведення створює і проведення перевіряє

Розуміння того, як програма працює, дозволяє легко управляти інформацією під час пошуку, виправлення помилок та аналізу облікового процесу. Це позбавляє бухгалтера запитань типу: «Яким документом рознести операцію, щоб сума потрапила на такі-то рахунки?», «Я ввела дані, а програма мені дає не ті проведення, яких я чекала» тощо. Подивіться будь-який бухгалтерський форум, і ви зрозумієте, про що йдеться.

Облікова модель «Акценту» побудована на найпростішому і найзрозумілішому будь-якому бухгалтерові принципі — принципі подвійного бухгалтерського запису. Бухгалтерське проведення — основа і єдине місце для зберігання інформації у програмі. Решта — надбудови й групування над проведенням.

Будь-яке проведення, зареєстроване у журналі господарських операцій, потрапить до всіх звітів, рахунки за якими було в ній використано. Будь-яку підсумкову цифру звіту завжди можна розкласти до проведень і подивитися, звідки вона з’явилася.

Немає жодних проміжних сум чи розрахунків, що потребують багато часу при перерахунках. Усе рахується дуже швидко і «на льоту». Немає обмежень на робочий період для кожного користувача. Хто формував залишки, зрозуміє, про що йдеться.

Аналітика на будь-який бухгалтерський смак

Система аналітичного обліку завжди була вдалою розробкою «Акценту», і її ідея, як і все геніальне, проста. «Прив’язка» аналітичної інформації до рахунка — архаїзм. Один і той самий кореспондент (контрагент) може виступати у всіх можливих іпостасях, так само як і об’єкт обліку. Тому «Акцент» використовує єдиний довідник кореспондентів і об’єктів обліку для всіх рахунків.

У проведенні можна зазначити аналітичну інформацію: хто відправив, кому та інші дані. Немає обмежень чи зобов’язань. Будь-яка аналітика може бути на будь-якому рахунку або не бути взагалі.

Програма сама може підказати необхідність певної аналітики, наприклад, наявністю полів у документі. Але в остаточному підсумку бухгалтер сам визначає її необхідність у проведенні.

Базова аналітика — це кореспонденти й об’єкти обліку, тобто з ким у нас відносини і що ми продаємо, купуємо чи обліковуємо. Додаткова аналітика дозволяє докладніше описати проведення, договори, статті витрат й іншу інформацію. Кількість напрямів для додаткової аналітики не обмежена. Її склад та властивості визначає користувач з інтерфейсу без програмування.

Універсальна звітність без програмування

Оскільки немає обмежень на аналітичні ознаки, немає обмежень на робочий період і немає жодних заздалегідь розрахованих підсумків, можна будувати звіти у будь-якому розрізі аналітики (будь-якій групі аналітики) за рахунком (групою рахунків). I знову наголосимо, що все це можна робити без програмування. Правила побудови звітів користувач визначає виключно мишкою, і нагадують вони правила заповнення анкети. Які це звіти? Журнали-ордери, шахові й оборотно-сальдові відомості.

Механізм побудови звітів дає можливість аналізувати інформацію у незвичному, але корисному ракурсі. Наприклад, за розрахунковим рахунком і кореспондентами, яким з нього платили чи які платили на нього. За товаром у розрізі постачальників і покупців тощо.

Ярлики — унікальний обліковий та управлінський інструмент

Що таке «ярлик» у програмі? Уявіть товсту книгу. Деякі сторінки часто потрібно читати. Що ви робите? Кладете туди закладку. А тепер уявіть, що є можливість скласти всі закладки в одну папку і звідти отримувати швидкий доступ до необхідних нам у товстій книзі сторінок. Ось ці закладки і є ярликами.

Ярлики дозволяють користувачеві самостійно об’єднувати рахунки або аналітичні ознаки у довільну кількість груп. Незрозуміло? Давайте на прикладах. Припустімо, ви маєте декілька кореспондентів (контрагентів), щодо яких хотілося б отримувати інформацію про взаєморозрахунки. Ви можете об’єднати їх у групу і будувати звіт лише за цією групою. Наприклад, у довіднику «Корреспонденты» створити групу VIP-клієнти і перетягнути до неї з папки Покупатели важливих для вашої фірми контрагентів. У новій VIP-папці з’являться ярлики. Тепер ви зможете створювати звіти лише за даними щодо VIP-клієнтів.

Скільки можна створити таких груп? Та скільки хочете. При цьому взята за основу класифікація у довіднику «Корреспонденты» залишиться без змін.

Напевно, ви стикалися з тим, як важко визначити порядок групування товару: бухгалтер хоче «збирати» товар за одними правилами, менеджер — за другими, аналітик — за третіми. Ярлики вирішують цю проблему, як то кажуть, «на раз». Тепер варіантів групувань — необмежена кількість.

А як же рахунки? Як не дивно, але з рахунками можна зробити те саме. Чому це має бути дивним? Тому що програма дає можливість групувати рахунки як субрахунки «віртуального» рахунка. Наприклад, нам потрібно побудувати акт звіряння. Дані слід «зібрати» за кількома рахунками, які між собою не кореспондуються. Крім того, список цих рахунків залежить від плану рахунків. Вирішується проблема просто:

  • створюємо «віртуальний» рахунок (наприклад, «Акт звіряння»);
  • «накидаємо» в нього рахунки у вигляді ярликів, ті рахунки, дані щодо яких нам потрібні у розрахунках;
  • будуємо звіт за кореспондентом і рахунком з урахуванням субрахунків.

Усе дуже просто і жодного програмування. Аналогічним чином можна будувати звіт за папкою аналітики з ярликами та «віртуальним» рахунком з ярликами рахунків.

Документи, господарські операції і типові шаблони

В «Акценті» немає розподілу на документи і господарські операції. Першою завжди створюється господарська операція, яка потім може бути подана у вигляді первинного документа або кількох різних первинних документів. Наприклад, візьмемо прибуткову накладну. У традиційних програмах спочатку реєструється документ зі списком товару і щойно потім до цього документа формуються проведення. Маємо дублювання інформації, а отже, можливими є помилки і пов’язані з ними проблеми. В «Акценті», створивши прибуткову накладну, ви вже створили проведення.

Це наслідок того, що вся інформація зберігається у проведеннях. Але такий підхід дозволяє виключити існування первинного документа без проведень та необхідність «проводити» документ, щоб дані з нього потрапили до бухгалтерського обліку. Наприклад, програма «1С» або «Парус». Можна створити документ і «забути» його провести в обліку. Або ж у процесі проведення документа може статися збій, що призведе до того, що документ нібито проведено, але проведень немає.

Форма первинного документа дозволяє організувати введення і друкування інформації у звичному для користувача вигляді — «що бачите на екрані, те саме потім побачите і на папері».

Проведення об’єднують у господарські операції для того, щоб спростити процедуру рознесення інформації за рахунками. Оскільки більшість господарських операцій в обліку проводяться більш ніж одним проведенням, для їх створення зручно використовувати типові шаблони. Типові шаблони — це зразки господарських операцій. У них можна не лише зазначити проведення і рахунки, а й визначити формули, за якими розраховуватимуться суми, передбачити кореспондентів, об’єкти обліку.

Управління обліковою політикою — створюємо програму «для себе»

Власне, план (плани) рахунків, форми первинних документів і набір шаблонів, що об’єднують це все, і визначають облікову політику для конкретного користувача. На відміну від деяких облікових програм, які не завжди дозволяють користувачу управляти обліковою політикою, «Акцент» дає таку можливість без програмування.

Для здавання звітності формується набір звітів для фіскальних органів, які теж можуть заповнюватися автоматично. Але це вже ближче до можливостей не програми, а конкретного прикладного рішення.

Акцент на інтерфейс дає швидкий доступ до інформації

Вивірений інтерфейс «Акценту» — одна з його «родзинок». Якби проводилися змагання на швидкість доступу до інформації за допомогою інтерфейсу, то «Акцент» був би абсолютним чемпіоном.

Спілкування користувача з програмою побудоване таким чином, що все потрібне — під рукою. Що може бути простішим від пошуку інформації за кореспондентом, як не можливість просто клацнути по ньому мишкою? Стали на рахунок — і побачили всі документи за рахунком. Потрібно згрупувати ці дані у звіт — клацнули на закладці Отчеты. I так щодо будь-якої інформації із проведень.

З «Акцентом» на нове податкове законодавство

«Акцент» — повністю відкрита система. До цього визначення входить прямий доступ до бази даних, доступ до даних програми на рівні технологій OLE/COM1, доступ до інших програм і баз даних через технології OLE/COM. Вбудована в «Акцент» мова програмування високого рівня дозволяє створювати програми будь-якої складності, використовуючи всі сучасні технології, запропоновані Microsoft. Прямий доступ до бази даних забезпечує максимальне використання її можливості.

1 Технологія OLE (Object Linking and Embedding) — дозволяє вбудовувати частину однієї програми в іншу. Наприклад, ви можете запустити «1С» з «Акценту» і працювати з його даними його ж засобами чи навпаки.

Розробники програми «Акцент» прагнули максимально використовувати стандартні і загальноприйняті у програмуванні засоби, щоб полегшити роботу розробникам облікових систем на базі «Акценту». До моменту написання статті Податковий кодекс було прийнято у другому читанні. Це означає, що до січня 2011 року розробники програм для обліку повинні видати «нагора» відлагоджені і приведені у відповідність до ПК версії. Ось тут і відіграє свою роль якість обраного інструмента.



Наступна стаття:  На початок статті 



Нова редакція — нові можливості Частковий перегляд статті (тільки початок)
IT - новини
На замовлення фірми «1С» компанія «АБІ Україна» (м. Київ) розробила і випустила редакцію 1.3 конфігурації «Управління виробничим підприємством для України» на платформі «1С:Підприємство» версії 8.2....

В рубриці: 


Як уникнути фінансових проблем у будівництві Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 11 (12.3.2012) :: Не «1С»-ОМ єдиним
За допомогою тандема «1С:Бухгалтерія для України» та кошторисного програмного комплексу АВК...

Звіт, що включає все Частковий перегляд статті (тільки початок)
№ 42 (17.10.2011) :: Не «1С»-ОМ єдиним
Модуль консолідації у системі управління «Парус-Підприємство»...

0.006538